BMW si nakonec místo ČR vybralo Maďarsko. Vyrábět zde bude i elektromobily

Automobilka BMW v kladném slova smyslu bojuje s nárůstem poptávky po jejích vozech. I těch s alternativním typem pohonu. Na území ČR plánuje vybudovat testovací polygon. Současně probíhající tendr na výstavbu továrny se zdál být také jen formalitou. Nakonec ale BMW zvolilo Maďarsko.


Leč se vše zdálo být na dobré cestě, nakonec automobilka BMW zůstane v ČR pouze u vybudování testovacího polygonu. Ještě v měsíci květnu se přitom zdálo, že spolu s tím na Karlovarsku vyroste i její výrobní linka, ze které by sjíždělo přes 10 tisíc bavoráků měsíčně. Elektrických, ale i těch s klasickými motory. Snění o vzniku dalších kvalifikovaných pracovních pozic je tak u konce.

Bavorská automobilka v úterý zveřejnila své nadcházející plány o expanzi na území Evropy a svůj záměr vystavět novou továrnu přesměrovala do Maďarska. Konkrétně pak do míst poblíž Debrecínu na východě země. To je podle zástupců firmy protkáno dobrou infrastrukturou, ale i sítí dodavatelů vozů. Nově zde má společnost zaměstnat až 1000 lidí.

Pro BMW je Evropa stále nejdůležitějším trhem. I když neustále expanduje zejména za oceánem, její prodeje na starém kontinentu neustále rostou. Jen za první polovinu letošního roku o 1,2 procenta. V celkovém součtu za minulý rok prodala německá automobilka přes 1,1 miliónů kusů nových vozů. Spolu s tím se očekává i vzrůst poptávky po vozech s alternativním typem pohonu. I to by měla továrna u Debrecínu zvládat. Konkrétní informace však zatím chybí.

Celá investiční akce vyjde v přepočtu na 26 miliard korun. Tedy asi čtyřnásobek toho, co BMW vynaloží na výstavbu polygonu v České republice.

Čtěte také: BMW ZMEŠKALO PRVNÍ, VELMI UTAJOVANÉ, OFICIÁLNÍ TESTY DRUHÉ GENERACE VOZU FORMULE E

BMW hlásí velkou posilu pro formuli E. Dokonce větší než je samotná automobilka