Chceme alespoň jednu korejskou automobilku, zní z formule E

Jedním z cílů současného šéfa formule E je přimět ke vstupu některou z korejských automobilek ke vstupu do série. Napomoci by měla dlouhodobá smlouva o pořádání závodů.

Potenciálně se ePrix v hlavním korejském městě Soul odjede už v sezoně 2020/21. Logicky by proto měl vzrůst i zájem tamních automobilek stát se součástí šampionátu. Alespoň to předpokládá vedení formule E. Další partnerství externího výrobce s některým z již existujících týmů ale prý není možné minimálně do roku 2020.

„Skutečně bychom rádi, aby se některá z korejských automobilek stala součástí. Nicméně doposud žádná neučinila finální krok,“ říká nový předseda soutěže Alejandro Agag. Kia i Hyundai, největší korejští výrobci, dle jeho slov již počátečním procesem vstupu prošly.

„Podle mého úsudku závazek, že v Koreji uskutečníme závody, pro ně bude velkým povzbuzením k tomuto kroku. Přinejmenším jednu z nich bychom sem měli chtít dostat.

Mojí velkou ambicí je mít ve startovním poli jednu korejskou a jednu americkou automobilku. Uvidíme tedy, zda tento závod bude mít nějaký vliv. Ještě se musíme poohlédnout po nějaké konkrétní lokalitě, ale jsem si jistý závodem v šesté sezoně,“ doplňuje Agag.

Hyundai v současné době provozuje tým Mistrovství světa rallye, zatímco Kia není účastníkem žádného velkého programu motorsportu. Hyundai se již před časem zavázal k účasti v nově vznikajícím šampionátu ETCR, čímž naznačil svůj záměr elektrifikovat. Nicméně rovněž zveřejnil plány obrovských investic do vývoje vodíkového pohonu.

Pokračujte ve čtení: