Zkraje prosince se v sousedním Německu uskutečnil historicky první 24hodinový vytrvalostní závod elektrických automobilů. Vyhrála posádka řídící nejstarší vůz Tesla.
Akce se uskutečnila na trati Oschersleben ležící napůl cesty mezi Hannoverem a Lipskem. Vítězná posádka s vozem Tesla Roadster odkroužila celkem 495 kol a na své nejbližší pronásledovatele ve voze Hyundai Kona vyjela náskok 9 kol.
Historicky prvního vytrvalostního závodu elektromobilů se účastnilo celkem deset automobilek a tři desítky vozů. Ve výčtu nechyběla ani velká jména jako Tesla, Renault, Hyundai, Kia, Nissan, Opel nebo BMW.
Vítězným vozem se stala Tesla Roadster 2.5, nejstarší ve startovním poli. Její produkce se datuje k roku 2012 a postavena byla na základech vozu Lotus Elise.
Nepřehlédněte: Stát rozdá rekordní sumu peněz na podporu elektromobility
Podobně jako v jiných závodech elektrických automobilů, klíčové bylo najít správnou rovnováhu mezi časy nabíjení a úsporou energie. Nejrychlejší časy proto neznamenaly záruku vítězství, neboť na druhou stranu mohly týmy ztratit při dobíjení v pit lane.
„Naší akce, jenž byla vůbec prvním 24hodinovým závodem pro čistě elektrická auta, se účastnila více než stovka závodníků. Nejlepší výsledky letošních účastníků se stanou měřítkem pro nadcházející ročník,“ sdělil jeden z promotérů akce Rafael de Mestre.
I když zatím bez data, závod pro rok 2019 je již potvrzený. A už s předstihem je přihlášených 15 týmů a 5 automobilek.
Závod se konal jako součást série ecoGP, která se znovu začne už 17. ledna v Abú Dhabí. Poté se přesune do Andory, pokračovat bude devítihodinovkami na Hungaroringu a Calafatu, nočním závodem v Alès a ročník znovu zakončí 24hodinovka Oschersleben.
Čtěte dále:
- Toyota investovala do vývoje autonomních systémů v lodní dopravě
- V autonomním režimu 5 tisíc kilometrů na jeden zátah. Dá se tomu věřit?
- Praha se stane sídlem inovačního centra městské mobility pro východní Evropu
- Stát rozdá rekordní sumu peněz na podporu elektromobility
Foto: ecoGP