Názor: Nico Rosberg může být pro Mercedes rozdílovým hráčem

Takřka všechny německé automobilky se zanedlouho utkají v jednom boji. Ve formuli E. A i neustále se zvyšující konkurence na poli e-mobilit proto nutí k zamyšlení, jak z tohoto boje vytěžit nejvíce. Nebo alespoň více než ti druzí. Mercedes má potenciální eso v rukávu jménem Nico Rosberg. Marketingově i technologicky mocný nástroj.


Stále tu ovšem visí nespočet otazníků ohledně samotného zájmu Nika Rosberga. Času na nějaká oficiální prohlášení je dost, a proto by v současnosti bylo zbytečné odhadovat, zda do formule E vstoupí či nikoli. Stejně tak, jako nevidíme jemu do hlavy a do plánů Mercedesu už vůbec ne, byly by veškeré řádky na toto téma jen spekulací. Nabídnout ovšem můžeme jiný názor. Proč by Nico Rosberg byl ideálním kandidátem na post šéfa týmu německé automobilky.

Už samotná představa tohoto spojení je lehce fantaskní. Navíc dobře uchopitelná ze všech stran a úhlů. Jen si představte ten mediální humbuk, který by se kvůli tomu strhl. Nemluvě o marketingovém přínosu pro Mercedes v oblasti celé e-mobility, z něhož by koneckonců mohla profitovat i formule E. I proto je toto jméno v padoku velmi často a velmi mocně skloňováno.

V jeho útrobách byl ostatně spatřen na startu letošní sezony v Hongkongu, což mnohé diskuze jen přiživilo. Obzvláště poté, co si dal schůzku s nejvyššími představiteli šampionátu v červnu minulého roku. Možná takovou slepou ranou bylo Rosbergovo jmenování do role ambasadora nového partnera formule E, kterým se stala německá luxusní oděvní společnost Hugo Boss. Ta se kvůli tomuto kroku mimochodem rozloučila s F1 a týmem Mercedes.

Mnoho lidí věří, že pole působnosti mistra světa formule 1 bude nicméně dalekosáhlejší. Skloňuje se i termín oznámení – podzim tohoto roku. A pakliže se tak stane, bude dalším bývalým představitelem královny motorsportu, jež se v seriálu představí. Vzpomenout v této souvislosti můžeme na současné šéfy týmů Renaultu e.dams a Audi Sport ABT Schaeffler Alaina Prosta, respektive Allana McNishe. A ve vysokých pozicích jsou i jiní jako kupříkladu Martin Whitmarsh, bývalý šéf týmu McLaren F1.

Rosberga je už nyní těžké si představit v pozici pilota. Natož ve formuli 1, které podle svých slov dal navždy sbohem. Dvaatřicetiletého Němce tak nyní ženou vpřed jiné cíle. Ty pochopitelně leží také ve Stuttgartu, avšak konkrétní obrysy jsou stále zahaleny jakousi mlhou. Ani on sám zřejmě zatím neví, na které pozici se přesně nacházejí. Je nicméně vidět, jak je stále hladový a ambiciózní po dalších úspěších. A s výčtem německých automobilek ve formuli E si lze snadno Rosberga vyobrazit, jak zvedá vlajku Mercedesu a vyzývá konkurenty k tvrdému krajánkovskému boji.

Čtěte také: VELKÉ ODHALENÍ NOVÉ GENERACE VOZŮ FORMULE E

A že by to pro pozici šéfa týmu rozhodně nebyla špatná volba. Už z dob, kdy závodil v F1 víme, jak pro danou věc dokáže být zarputilým člověkem. Pak už stačí propojit tuto vlastnost s jeho znalostmi, kterými oslnil i inženýry v Mercedes-AMG High Performance Powertrain a rýsuje se ono ideální spojení. Technické aspekty tohoto sportu jej prý vždy fascinovaly, přičemž o formuli E se říká, že je to z poloviny vědecká práce. Tedy spousta prostoru pro všemožné vynálezy.

S následujícími ročníky už jde zároveň veškerá sranda stranou. Jednak z povahy formování trhu s elektromobily, ale právě i s rostoucí konkurencí. Většina prognóz ukazuje na stále sílící postavení elektrického pohonu v oblasti automotive a v tomto prostředí si zcela jistě bude každý z výrobců chtít utrhnout co největší kus žvance. Mít proto Rosberga v této pozici bude marketingově i vývojářsky velice atraktivní. S otevřenou náručí by jej nakonec přivítali všichni – fanoušci, média, samotní promotéři šampionátu.