Přední světové automobilky vybudují síť nabíjecích stanic napříč Evropou

Společný plán pro vznik projektu IONITY, který bude vyvíjet a budovat síť vysokofrekvenčních dobíjecích stanic (HPC) pro elektrické vozy v celé Evropě, představili největší světoví výrobci automobilů. Na projektu se bude podílet Daimler AG, BMW Group, Ford a koncern Volkswagenu v čele s Porsche a Audi.

Jejich záměrem je připravit na čtyři stovky stanic do roku 2020 a otevřít tak brány cestovatelům na delší vzdálenosti. V tomto směru jde ostatně o jedno z klíčových témat současného trendu elektrifikace. Pro tyto účely vznikla společnost se sídlem v Mnichově, do jejíhož vedení usednou na pozici generálního a výkonného ředitele Michael Hajesch, respektive Marcus Groll. Na počátku roku 2018 budou mít k dispozici 50členný tým, který se postupem času bude rozrůstat.

„První panevropská síť (HPC) hraje zásadní roli při vytváření trhu s elektrickými automobily. IONITY bude náš společný cíl poskytnout zákazníkům rychlé nabíjení a digitální možnost platby, což usnadní cesty na dlouhou vzdálenost,“ uvedl v prohlášení Hajesch.

ČTĚTE DÁLE: LAMBORGHINI PŘEDSTAVILO ELEKTRICKÝ HYPERCAR, DO VÝROBY S NÍM VŠAK NEPŮJDE

Dobíjecí stanice by měly odpovídat evropským standardům a řidičům tedy nabídnout kombinovaný systém nabíjení (CCS). Ještě do konce tohoto roku údajně vyroste na dvacet takových míst, převážně situovaných na území Německa, Norska a Rakouska. V důsledku uzavřených dohod se sítěmi čerpacích stanic OMW, Tank & Rast a Circle K by měly být dobíjecí stanice rozmístěny v intervalech nepřesahující 120 kilometrů.

V průběhu následujícího roku je odhadován nárůst míst na sto, z nichž každé bude schopno obsloužit i více zákazníků najednou, a to díky společné kapacitě až 350 kW. Nabití elektromobilu na 80 procent kapacity baterie pak zabere pouhých 15 minut, což odpovídá přibližně 400 kilometrům dojezdové vzdálenosti.