Proč Mercedes neumožnil Wehrleinovi startovat už v Rijádu? Cítil se zrazen

Pascal Wehrlein a Mercedes/HWA nedokázali naplnit jisté prerekvizity, které by zaručovaly připuštění německého pilota k prvnímu závodu formule E za Mahindru. „Nechtěli jsme mu záměrně stát v cestě,“ říká šéf HWA Ulrich Fritz.

Německý závodník opustí rodinu Mercedesu ke konci roku 2018. Už krátce před testy ve Valencii však byl Mahindrou oznámen coby závodní pilot pro sezonu 2018/19, načež v kokpitu elektrické formule strávil velkou porci času.

Jenomže od té doby uplynulo jen pár týdnů a Mahindra přišla s překvapivou zprávou. Zahajovací závod v Rijádu pojede bývalý pilot indického týmu Felix Rosenqvist. Mercedes totiž využil svého práva neuvolnit Wehrleina do vypršení současného kontraktu. Mnozí se ptali proč?

„Nechtěli jsme Pascalovi stát v cestě. To proto jsme taky souhlasili s testy ve Valencii. Zároveň s tím jsme deklarovali, že musí být naplněny jisté prerekvizity. Jedině poté mohl být uvolněn z jinak platné smlouvy,“ komentoval nastalé okolnosti šéf HWA Racelab Ulrich Fritz.

Tým HWA má ve výběru pilotů téměř jasno, favority jsou Wehrlein a Pafett

Z jeho dalších slov vyplývá, že před rozvázáním smlouvy s Mercedesem se snažili obě strany najít společnou řeč. Ve hře byla sedačka formule E. Z úvodních jednání, která probíhala v létě Fritz nabyl dojmu, že Wehrlein o nabídku nestojí.

Dalším z důvodů, proč nedošli ke konsenzu, je i Wehrleinova touha vrátit se do F1. S Mercedesem v zádech byly šance dosáhnout tohoto cíle mizivé.

„Mohu ujistit, že jsme nechtěli záměrně stát v jeho cestě. Souhlasili jsme s testy. Nicméně nemáme žádný vztah s Mahindrou. Překvapilo nás proto, že byl oznámen jako pilot jejich stáje. O tom jsme neměli tušení. Možná to bylo jen pouhé nedorozumění. Nechci někoho vinit, ale situace je taková jaká je.“

Čtěte také: