Legendární Porsche 911 se změnilo v elektromobil

Porsche v poslední době začalo se svými elegantními a hladkými modely Taycan ponořovat do trhu s elektromobily. Budoucnost jejich již zavedených modelů je však nejistá.

Je to trochu zvláštní, protože jsme zvyklí na “uřvané” Porsche. Charakteristickým tahem je pro německou značku zvuk atmosférického šestiválce umístěného přímo za řidičem. Pokud se zeptáte majitelů Porsche 911 generace 964 o tom, jak by vylepšili svá auta, odpovědi by pravděpodobně zahrnovaly méně úniků oleje a systémy HVAC schopné přidat teplo nebo chlad.

Jsme si ale jistí, že jen málokdo by se rozhodl vytrhnout vzduchem chlazený šestiválcový motor svého vozu a nahradit jej dvojicí elektromotorů. Ale to je přesně to, co nabízí nový britský startup s názvem Everrati. Výsledkem je automobil, který slibuje, že bude stejně rychlý jako mocný Turbo 3.6, zatímco váží méně než současná Carrera 2.

Zatímco základní struktura modelu 964 neutrpěla radikální změnu, dveře, střecha, kapota a spoiler jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, které pomáhají snižovat hmotnost. Montáž elektrického hnacího ústrojí nebyla snadná. Mnoho automobilů z osmdesátých let by bylo snadnější přestavět, vzhledem k omezením těsného motoru Porsche.

„Je to všechno o zapojení a výkonu řidiče,” říká spoluzakladatel a generální ředitel Everrati Justin Lunny. „Ale také o tom, abychom se snažili udržet to co nejblíže originálu. To je zkrátka kombinace, nehráli jsme si s podvozkem a stále má všechny úchyty motoru. Je to něco, co je stejně zábavné řídit jako originál, ale jiným způsobem.“