Abt nezávodí ve formuli E kvůli ochraně životního prostředí. Sám řídí SUV

Formule E se chlubí tím, že jde o ‘zelený’ sport, který je šetrný k životnímu prostředí. Avšak 100% zelený být nikdy nemůže vzhledem k tomu, že se baterie nabíjejí z dieselových generátorů. Přesto nejsou tak škodlivé jako ty klasické. Abtův technik Roger Scott ve vlogu z ePrix San-je vysvětluje, jak to ve skutečnosti doopravdy je: “Tyto dieslové generátory jsou upravené technologií, díky které spalují glycerin. Firma, která za tím stojí, se jmenuje Aquafuel. Sídlí v Anglii. Jedná se o malý startup, který vezme starý dieselový generátor, aplikuje do něj svoji technologii a spálí glycerín. A tento glycernín je zase vedlejší produkt při výrobě biodieselu. A ten se spaluje, čímž nemáte na konci téměř žádné emise. To znamená, že můžeme vlastně říci, že jsou vozy skutečně nabíjené téměř ‘zeleně’.”

Samotný Daniel Abt však zdůrazňuje, že i přes to, že ve formuli E řídí monoposty na ‘baterky’, tak přesto nejsou vůbec svatí: “Kvůli tomu, že máme vzadu elektromotor, nejsme žádní andílci.”

A co říká na momentální hysterii okolo elektromobilů, které mají v budoucnu nahradit vozy se spalovacími motory? Byť Abt označil záměr formule E za pozitivní, tak se v žádném případě nepovažuje za ukázového aktivistu.

Rodák z Kemptenu vylučuje, že k závodění v šampionátu elektrických monopostů by jej motivovala především tato problematika. Přesto mu ale není lhostejná: “Mít povědomí o tomto problému je v pořádku.”

Německo je aktuálně poblázněno elektrifikací a velká SUV jsou pod obrovskou palbou kritiky, na což naráží i německý závodník: “To, co se momentálně děje v Německu, je radikální a příliš extrémní. Už mi na parkovišti dvakrát nadávali, protože jezdím v SUV. Je to dvojí metr.”

“Je skvělé být součástí historie motorsportu.”

Za necelý měsíc se v Rijádu poprvé proti sobě postaví čtyři prémiové německé značky, byť ne všechny týmy budou vystupovat pod německou vlajkou –  u BMW bude americká vlajka a Mercedesu zase britská. Přesto se bude jednat o historický okamžik, neboť doposud se ještě nikdy nestalo, aby Audi, BMW, Mercedes a Porsche spolu závodili v jednom seriálu.

Abt je rád, že může “být součástí historie motorsportu. Bylo skvělé být u tohoto vývoje od začátku.” Nicméně ohledně soubojů německého kvarteta je pragmatický: “Každý chce vyhrát a nikdo nechce prohrát. Ale tři budou vždycky zklamaní. Náš sezónní cíl je jasný: mistr (mezi týmy) a mistr (mezi jezdci).”

Ačkoliv předpokládá, že ze začátku budou nováčci mírně ztrácet, tak je nechce zcela odepisovat: “Nejdřív si musejí zvyknout. Nicméně nebude trvat dlouho, než budou na stejné úrovni – mimo to určitě drží pod poličkou něco, co ještě tady (ve Valencii) neodhalili.”

Show být musí

Zatímco je nové vedení formule 1 často kritizováno, že skrze novinky, které zavádí, se vytrácí DNA sportu a dělají z toho stále větší show, tak Abt je toho názoru, že i právě to je pro atraktivitu velmi důležité.

“I když musí jádro sportu zůstat, tak se musí zlepšit zapomnělá show. Když se lidé nebaví, pak ježdění dokola nedává smysl.”