Abt zvažuje konec kariéry! Kvůli jménu má dveře u konkurence víceméně zavřené

Daniel Abt se nachází v nezáviděníhodné situaci, neboť mu na konci sezony vyprší kontrakt s týmem Audi Sport ABT Schaeffler a vedení s prodloužením stále otálí. Ačkoliv Němec nedávno tvrdil, že je v kontaktu i jinými stájemi a že by mu nevadilo reprezentovat konkurenční barvy, tak nyní vychází najevo, že potenciální změna je prakticky nemožná.

Změní Abt po pěti letech tým?

“Abych byl upřímný, moje situace se nezměnila. Stále nic nevím. Pořád doufám, že zůstanu u Audi a budu moci (ve Formuli E) pokračovat. To je moje priorita a cíl. Když se porozhlédnete, tak už příliš volných míst není. Audi je prokazatelně top tým, proto bych tam chtěl zůstat,” přibližuje svoji budoucnost v elektrické sérii šestadvacetiletý rodák z Kemptenu, jehož slova přinesl britský portál e-racingmag.com.

“Tady jsem našel sérii, která mě stále baví, ale když se rozhlédnu v motorsportu (po jiných šampionátech), není toho příliš, co by mě lákalo. Líbí se mi tady a byl bych tu rád i příští rok, ale když to nevyjde, pak je možné, že zkrátka skončím a vyzkouším něco nového.

Zkrátka nechci jen závodit a vydělávat si tím peníze, nebo tam jen být. Okolo toho se můj život netočí. Nechci dělat něco, o čem nejsem stoprocentně přesvědčen. Miluji závodění, ale je i spoustu jiných věcí, které by mě mohly zajímat.”

Abta jiná závodní série neláká

Abt se kromě závodění také aktivně věnuje natáčení videí na svůj YouTube kanál, kde kromě vlogů ze závodních víkendů sdílí také videa dalších zajímavých projektů.

Pro Abta je to nyní pátá sezona ve formuli E, ovšem nad jeho dalším působením visí stále otazníky. Teoreticky by mohl přejít do jiného šampionátu, jenže není spokojený s vývojem motorsportu jako takového.

“Navštěvuji mnoho dalších sérií a sleduji závody, avšak nikde nevidím takovou atmosféru a zapálení (jako ve formuli E), proto mě to zkrátka tak netankuje. Bylo by to jako krok zpátky a já se chci jít dopředu. Tak to prostě teď cítím.”

Doplatí na své příjmení?

Zatímco zpravidla mladým závodníkům jejich jména v návaznosti na historii rodiny pomáhají – například Mick Schumacher nebo Carlos Sainz z toho  poměrně solidně profitují -, tak na konci Abtova kariéry by mělo z velké části podíl paradoxně zejména právě jeho příjmení. “Takhle to je celý můj život. Ještě před mojí kariérou ve Formuli E si mě ostatní značky nevšímaly, protože by bylo divné, kdybych například jezdil pro Mercedes, zatímco moje rodina má tuningovou firmu Audi. Momentálně je to tak, že je pro mě spoustu dveří zavřených – jen kvůli mému jménu.

Tak to holt momentálně je. Pro mě to je velmi těžká situace a není to zrovna dobrý pocit, ale rozhodnout musí jiní. Když se Audi rozhodne s tím (prodloužením kontraktu) čekat a budou to mít za správný krok, pak to musím akceptovat.”

Na jeho místo si brousí zuby Nico Müller, který už absolvoval ve voze formule E několik testů a je jak vývojovým, tak i rezervním jezdcem Audi.

“Nedělal jsem rok a půl tu práci na simulátoru a během testů pro nic za nic. Myslím si, že jsem ve formuli E ten nejlépe připravený jezdec, který nemá aktuálně sedačku” hlásá sebevědomě Němec, který zároveň zdůrazňuje, že je připraven využít své šance: “Formule E je vlak, který kolem vás projede jen jednou v kariéře.”