Aehra je nový italský startup, konkurovat chce Porsche

Aehra je nové jméno na světové a evropské scéně startupů EV, společnost, která chce být vnímána jako typicky italská, luxusní a orientovaná na výkon. Musí ještě postavit vozidlo, ale odhalilo svůj první model, elektrické SUV podobné konceptu Lotus Eletre, a nyní jsme se dozvěděli více o jeho druhém modelu, výkonném sedanu s podobným designem.

Při pohledu na design konceptu SUV, který již Aehra odhalila, si můžeme představit, jak by mohl vypadat model sedan, i když pravděpodobně bude mít jiné proporce, nepůjde pouze o nižší verzi SUV. Autocar mluvil s designérským šéfem Aehry Filippem Perinim při odhalení elektrického SUV a řekl, že sedan bude „konceptem ulice“, pokud jde o jeho design, což naznačuje, že bude vypadat spíše jako čtyřdveřový supercar než tradiční sedan.

Vozidlo bude mít zjevně neobvyklé dveře, i když zřejmě nebudou následovat design ukázaný pro model SUV.

Výkonově bude elektrický sedan Aehra s výkonem 800 koní a pohonem všech kol jedním z nejrychlejších na světě. Nebude tak rychlý jako výkonnější verze Lucid Air nebo Tesla Model S a nabídne podobný výkon jako revidované Porsche Taycan, od kterého se očekává, že nabere koňské síly, čímž se vyrovná nebo možná dokonce překoná sedan.

Aehra plánuje do svého sedanu vložit 120 kWh baterii, která by mu měla zajistit dojezd Lucidu Air na jedno nabití až 350 kilometrů.

S cenou od 160 000 eur se sedan Aehra plánuje začít vyrábět šest měsíců po SUV, které podle společnosti začne sjíždět z montážní linky v roce 2025. Dodávky začnou v následujícím roce a cílem je vyrobit 25 000 vozů jednotky každého modelu – tato dvě vozidla si zřejmě budou sdílet 70 procent svých komponent ve snaze udržet nižší výrobní náklady.

Aehra říká, že v současné době zaměstnává 120 lidí, kteří se většinou podílejí na procesu návrhu a inženýrství pro dvě nová vozidla, ale společnost neupřesnila, kde přesně bude svá vozidla vyrábět. Výroba bude s největší pravděpodobností outsourcována společnosti buď v Itálii, nebo v blízkosti Itálie, protože právě tam společnost získává uhlíková vlákna, která jdou do konstrukce vozidel.