Alpine představil prototyp elektrického A110

Alpine elektrifikoval svůj sportovní vůz A110 a dokázal si zachovat své dynamické vlastnosti i přes zvýšení hmotnosti – nebo to alespoň tvrdí.

Značka sportovních vozů Renault Group Alpine odhalila svůj první elektromobil A110 E-ternité Concept. A110 E-ternité, popisovaný jako válcovací laboratoř, je v podstatě elektrifikovaný sportovní vůz A110.

Rok poté, co generální ředitel Renault Group Luca de Meo řekl, že chce „elektrifikovat Alpine, aby si zachovalo své jméno na věky věků“, inženýři a designéři Alpine tuto myšlenku proměnili ve skutečnost a dokonce vyrobili A110 nahoře bez.

Plně elektrický A110 E-ternité, vytvořený k oslavě 60. výročí značky, je ukázkou práce, kterou v současné době provádí společnost Alpine při vývoji své řady plně elektrických modelů, které se posouvají k tomu, aby se stala 100% elektrickou značkou.

Koncept A110 E-ternité, vyvinutý v duchu restomodu, je popisován jako „most mezi prestižní minulostí a ještě ambicióznější budoucností“. Jistě není snadné elektrifikovat lehký a agilní sportovní vůz s realistickým rozpočtem při zachování jeho dynamických kvalit, ale inženýři Alpine tvrdí, že to dokázali.

Pomocí bateriových modulů z Renaultu Mégane E-Tech se inženýrům podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu umístěním čtyř modulů vpředu a osmi vzadu. K tomu museli navrhnout specifické obaly baterií a přizpůsobit vnitřní architekturu.

S přidáním 12 modulů se celková hmotnost Alpine A110 E-ternité zvýšila o 258 kilogramů na 1 378 kilogramů, přičemž samotná baterie převrátila váhu na 392 kg. Sada má kapacitu úložiště 60 kWh a umožňuje dojezd WLTP 420 kilometrů.

Kromě bateriových modulů dostal A110 E-ternité také inovativní převodovku: dvouspojkovou převodovku (DCT) s elektronickým ovládáním jako u A110 poháněného spalovacím motorem, ale se spojkami dimenzovanými tak, aby zvládaly vysoké hodnoty točivého momentu.

Převodovka je spojena s elektromotorem o výkonu 178 kilowattů (239 koní) a točivém momentu 300 Newtonmetrů, což umožňuje Alpine A110 E-ternité sprintovat z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Jedná se o velmi podobné specifikace jako u modelu ICE, jak ukazuje tabulka níže.

Aby se vyrovnala zvýšená hmotnost akumulátoru, Alpine použila na některých klíčových částech, jako je plášť kapoty, střecha, zadní okno, mřížka chladiče, skořepiny sedadel a zadní lem, lehké materiály šetrné k životnímu prostředí, jako je lněné vlákno. Alpine navíc použila dvě střešní skořepiny vstřikované recyklovaným uhlíkem, aby A110 E-ternité získala otevřenou střechu; jde v podstatě o odnímatelnou střešní část, která nenarušuje strukturální tuhost karoserie.

Mezi další přednosti patří inovativní multimediální systém využívající osobní tablet řidiče a audiosystém s 8 reproduktory se subwooferem a prostorovým zvukem.