Za tři roky se GT X-Over začne vyrábět ve francouzském Dieppe.
Podskupina Renaultu zoufale touží po tom, aby zůstala relevantní v elektrické éře, a stejně jako Lotus se snaží diverzifikovat z malých benzinových sportovních vozů na běžnější elektrická vozidla.
GT X-Over bude založen na stejné architektuře jako Renault Mégane E-Tech Electric a bude prvním ze tří plně elektrických vozidel, které přemění Alpine na značku výhradně pro elektromobily. Bude obsahovat jediný motor Mégane E-Tech Electric o výkonu 215 k vpředu, ale vzadu „bude mít velké překvapení“. Bude to tedy pravděpodobně AWD a bude mít přes 430 koní.
GT X-Over, výkonově orientovaný crossover zaměřený na prémiovější konec trhu, by měl jít těsně vedle chystaného Porsche Macan EV, stejně jako Tesla Model Y Performance a Ford Mustang Mach-E GT.
Továrna Alpine Dieppe prochází velkou transformací, aby ji připravila na elektrickou éru, a byla přejmenována na Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé – na počest muže, který značku založil v roce 1955, asi 20 let předtím, než byla prodána Renaultu.
„Během posledních 12 měsíců se společnosti Alpine podařilo uvést do pohybu novou dynamiku a dostát svým závazkům. Dnes je to vidět v Dieppe, kde se bude vyrábět budoucí GT Alpine X-Over, což dává jasnou vizi budoucnosti a solidní vyhlídky pro historický, průmyslový areál.
Ambice Alpine musí zůstat vysoké tam, kde se o to snaží jen ti nejvášnivější, ti, kteří jsou poháněni snahou dosáhnout dokonalosti. Tato úroveň dokonalosti musí být pro Alpine jako kyslík,” říká generální ředitel Renault Group Luca de Meo.