Aston Martin sleduje platformy Mercedesu, Rimacu a Lucidu EV

Přestože je Aston Martin jednou z nejkóničtějších automobilových značek na světě, má za sebou turbulentních 12 měsíců. Firma vykázala v roce 2021 provozní ztrátu 76,5 milionu GBP a v současné době má celkový dluh v regionu 1 miliardy $. Britská značka také v květnu vyměnila svého generálního ředitele a technického ředitele, přestože první jmenovaný byl ve funkci pouze dva roky.

Věci by se však mohly zlepšit. Začátkem týdne Aston Martin oznámil investiční strategii ve výši 653 milionů GBP, která pomůže splatit dluhy, zvýšit výrobu a vyvinout elektromobily. Saúdskoarabský veřejný investiční fond, který již má velké podíly ve společnostech Lucid Motors a McLaren, investoval 78 milionů liber. Mercedes-Benz také navýšil svůj podíl ve společnosti Aston, mimo jiné akcionáře.

V březnu 2021 výkonný předseda představenstva Lawrence Stroll uvedl, že Aston Martin uvede svůj první elektromobil v roce 2025 a společnost údajně stále plánuje tento cíl splnit. PHEV verze populárního SUV DBX však dorazí jako první, pravděpodobně příští rok nebo začátkem roku 2024.

Aston Martin v současné době hledá platformy jiných výrobců, které by mohl použít pro svůj první elektromobil. Lawrence Stroll nedávno zmínil tři průkopníky: Mercedes-Benz, Rimac a Lucid Motors.

Mercedes v současné době dodává motory pro Aston Martin, takže pokračování tohoto partnerství v elektrické éře dává smysl. Nové saúdské vazby Astonu by však mohly otevřít dveře k dohodě s Lucid Motors. Stroll také zmínil Rimac jako potenciálního partnera. V minulosti Stroll naznačil, že první EV od Astonu by mohlo být hypercar halo, v takovém případě by partnerství s Rimacem mohlo mít smysl. Ostatně Pininfarina Battista je založena na stejné platformě jako Rimac Nevera.