Audi představuje dlouho očekávanou novinku: e-tron GT

Nový Audi e-tron GT, představuje něco, co se ve světě elektrických vozidel stává skutečným automobilem. Zatímco nejnovějšími elektrickými vozidly Audi jsou SUV, stejně jako mnoho nových elektromobilů, e-tron je navržen tak, aby oslovil ty, kteří kladou důraz na pocit z jízdy automobilu, s jeho nižším těžištěm a lepší ovladatelností.

E-tron GT bude soutěžit s vozy, jako jsou Tesla Model S, nebo Porsche Taycan, které je blízkým příbuzným modelu e-tron GT. Audi i Porsche jsou dceřinými společnostmi německé společnosti Volkswagen AG a obě společnosti spolupracovaly na základní konstrukci těchto automobilů.

E-tron je navržený jako čtyřdveřový grand touring model. Na rozdíl od důrazu Porsche na surový výkon je podle Audi také určen pro pohodlí na dlouhé vzdálenosti. Nastavitelné vzduchové odpružení umožňuje řadu variant, například pohodlnou jízdu po dálnici nebo agresivní zatáčení.

Audi letos na jaře odhalí dvě verze modelu e-tron GT. Jedna verze, e-tron GT Quattro, bude poháněna dvěma elektromotory, jeden pohánějící přední kola a druhý zadní. Společně tyto motory vyprodukují až 469 koní. Řidiči však budou moci využít až 522 koňských sil po dobu 2,5 sekundy, a to ve speciálním režimu zesílení. Při normální jízdě by podle Audi měl být schopen ujet asi 380 kilometrů na plné nabití.

U modelu Audi RS e-tron GT budou elektromotory produkovat až 590 koní při normální jízdě a 637 koní v režimu boost. To bude stačit k tomu, aby se vůz zrychlil z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy. Tato rychlejší verze vyjde ujede asi 340 kilometrů na jedno nabití.

Na rozdíl od většiny elektromobilů má e-tron GT dvourychlostní převodovku se speciálním nízkým prvním převodovým stupněm pro rychlou akceleraci. (Tato vlastnost je sdílena s Porsche Taycan.) Pro snížení hmotnosti a snížení těžiště vozu má RS e-tron GT střechu vyrobenou z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny.