Audi má na trhu elektrické SUV, E-Tron, od roku 2018, ale nyní kvůli aktualizaci v polovině životního cyklu automobilka provedla řadu vylepšení a také změnila název modelu.
Automobilka se v té době rozhodla jednoduše nazvat E-Tron, protože to byl její jediný EV, ale nyní, když je součástí rostoucí řady elektrických modelů, byl přejmenován na Q8 E-Tron, aby lépe zapadl do sestavy.
Stejně jako dříve jsou k dispozici dvě verze karoserie: Q8 E-Tron a Q8 E-Tron Sportback, přičemž poslední jmenovaný je model podobný kupé se střechou ve stylu fastback. Pohon všech kol je standardem pro všechny tři modelové varianty: model 50, 55 a SQ8, přičemž ten druhý je stále dodáván s nastavením tří motorů, díky čemuž je nejrychlejší ze všech tří.
Audi Q8 E-Tron S má dva motory pohánějící zadní nápravu a jeden přední, které dohromady produkují 496 koní a točivý moment 973 newtonmetrů. Dokáže sprintovat na 100 km/h za 4,5 sekundy a je to také nejrychlejší model s maximální rychlostí 210 km/h.
O jeden stupeň níže je dvoumotorový model 55 s kombinovaným výkonem 402 koní (300 kW) a maximálním točivým momentem 664 Nm; zrychlí na 100 kilometrů za 5,6 sekundy. Nejméně výkonnou variantou je 50, jejíž výkon je o něco nižší než u 55 – 335 k (250 kW) a stejný točivý moment. Potřebuje 6 sekund na zrychlení z 0 na 100 km/h a stejně jako 55 dosahuje maximální rychlosti 200 km/h)
Audi říká, že vylepšilo technologii baterií, která je v těchto vozidlech, a nyní mají přibližně o 20 procent vyšší energetickou hustotu než dříve. Modely 55 a S dostanou větší baterii s celkovou kapacitou 114 kWh, zatímco 50 přijde s menší 95 kWh. První může uložit až 104 kWh, zatímco druhý má kapacitu 89 kWh.
S faceliftem Audi také snížilo koeficient aerodynamického odporu vozidel a mezi dvěma karosářskými styly je model Q8 Sportback z nich kluzčí, což mu umožňuje ujet až 373 mil (600 km) na jedno nabití ve srovnání s 580 km v modelu SUV. Očekává se, že s menší baterií dosáhne Q8 dojezd přibližně 480 km, zatímco Q8 Sportback až 500 km.
Q8 E-Tron je standardně dodáván s 11 kW palubní nabíječkou, kterou lze volitelně rozšířit na 22 kW. Vozidla s menší sadou baterií budou schopna stejnosměrného rychlého nabíjení až 150 kW a vozidla s větší sadou dostanou nárůst na 170 kW; dobití na 80 procent trvá 28 minut u malé baterie a 31 minut u velké baterie.
Audi zahájí dodávky Q8 E-Tron na začátku roku 2023 nejprve v Evropě a poté v USA, takže informace o cenách a řadě EPA budou oznámeny těsně před jeho debutem.