Audi se soudí s čínským Nio kvůli plagiátorství

Audi podalo žalobu u mnichovského soudu minulý týden. Německá značka se domnívá, že dva modely Nio, ES6 a ES8, znějí zbytečně podobně jako dva vozy Audi, S6 a S8.

Proto se žaloba nezabývá podobností stylů, ale pouze jmenovkami. Koneckonců, ES6 / ES8 jsou luxusní elektrická SUV, zatímco S6 a S8 jsou sedany ICE zaměřené na výkon.

Nio je jednou z mála čínských značek, které byly úspěšně uvedeny na trh na Západě. Firma zahájila prodej svých elektromobilů v Norsku v loňském roce a plánuje uvedení na trh v Německu ve 4. čtvrtletí 2022.

Možná jedním z důvodů, proč je Nio v Evropě tak úspěšné, je jeho pověst vysoké kvality zpracování (s čím se čínské automobilky v minulosti potýkaly). Firma je také průkopníkem, pokud jde o výměnné baterie. Po celé Číně má Nio stovky stanic, kam mohou majitelé zajet, vyměnit baterii a zase odjet. Celý proces trvá 2-3 minuty oproti 20-30 minutám na rychlonabíječce. První stanice pro výměnu baterií Nio v Evropě byla otevřena před několika měsíci v (uhodli jste správně) Norsku.

V současné době má Nio k dispozici na objednávku šest modelů. Jeho nejnovější přírůstek, ET7, bude nakonec nabízen se 150 kWh polovodičovou baterií schopnou urazit 621 mil na jedno nabití podle společnosti Nio. Pevné baterie mají potenciál se nabíjet mnohem rychleji než lithium-iontové baterie, které se nacházejí v dnešních EV. Jejich výroba je také mnohem šetrnější k životnímu prostředí.