Audi skysphere concept – budoucnost motorismu je plně otevřená

Audi odhalilo prvního člena nové rodiny koncepčních vozidel, velkolepý roadster. Audi skysphere concept je název dvoudveřového kabrioletu s elektrickým pohonem, jehož linie přímo navazují na design Audi budoucnosti. S ním značka dokládá svou vizi progresivního luxusního segmentu budoucnosti, ve kterém se interiér stává interaktivním prostorem a vozidlo platformou pro podmanivé zážitky. To je možné díky autonomnímu řízení, revolučnímu přepracování interiéru a bezproblémovému digitálnímu ekosystému.

Koncept Audi skysphere ukazuje, jak značka v budoucnosti předefinuje luxus. Už to není jen o řízení. Koncepční vůz byl navržen s jasným cílem nabídnout svým cestujícím podmanivé a prvotřídní zážitky. Aby cestující získali maximální svobodu, byl koncept Audi skysphere navržen pro dva různé zážitky z jízdy: skvělý zážitek z cestování a sportovní zážitek.

K tomu využívá variabilní rozvor. Elektromotory a mechanismus s díly karoserie a rámu, které se do sebe zasouvají, umožňují měnit samotný rozvor a vnější délku vozu o 250 milimetrů. Světlá výška vozidla je současně upravena o 10 milimetrů, aby se zvýšil komfort a dynamika jízdy.

Audi skysphere pomocí senzorového systému automaticky sleduje silnici a provoz a bezpečně vozí cestující do cíle. Podobně jako design interiéru nabízí novou, současnou interpretaci luxusu, digitalizace a ekosystém otevírají cestujícím ve vozidle nebývalou úroveň svobody a světy zážitků.

Kromě toho mohou cestující sdílet své zkušenosti na cestách s přáteli prostřednictvím sociálních médií, s obrázky interiéru a okolí. Vozidlo se také stará o každodenní úkoly, které přesahují samotnou jízdu. Například autonomní koncept Audi skysphere sbírá své cestující informacemi o jejich aktuálním cíli a samostatně řeší parkování a nabíjení.

„Nové technologie, jako je elektrifikace, digitalizace a autonomní řízení, nám poskytly příležitost vytvořit zážitek, který překračuje rámec toho, který dnes nabízejí typické roadstery,” řekl projektový manažer Gael Buzyn.

Elektrický motor umístěný na poháněné zadní nápravě je zodpovědný za dodávku síly na kola Audi skysphere. Celkem 465 kilowattů výkonu a 750 newton metrů točivého momentu si s roadsterem, který váží jen kolem 1 800 kilogramů, snadno poradí. Rozložení hmotnosti kolem 60 procent na poháněnou zadní nápravu má za následek dostatečnou trakci a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé čtyři sekundy, pokud je to nutné. Moduly baterií Audi skysphere jsou primárně umístěny za kabinou – ideální konfigurace pro těžiště a agilitu vozidla. Další moduly lze nalézt mezi sedadly ve středovém tunelu interiéru skysphere – další poloha zvolená ve prospěch dynamiky vozidla. Očekává se, že kapacita baterie bude více než 80 kWh, což poskytne vozu dojezd více než 500 kilometrů podle standardu WLTP, alespoň v ekonomickém režimu GT.