Audi představilo třetí koncept ze své „sférické“ rodiny čistě elektrických designových studií, urbansphere.
Koncept Audi urbansphere, který nabízí radikální vizi budoucnosti městského cestování, byl navržen ve spolupráci s čínskými zákazníky jako součást nového procesu zvaného „co-creation“. Jeho výjimečným prvkem je hi-tech interiér, o kterém se říká, že nastavuje nové měřítko pro zážitky cestujících ve vozidle.
Městská sféra, navržená zevnitř pro čínská velkoměsta s hustou dopravou, nebo jakákoliv jiná velká města na světě, se může pochlubit dosud největším vnitřním prostorem ze všech Audi.
Je to proto, že je to skutečně masivní auto, které měří 5,51 metru na délku, 2,01 metru na šířku a 1,78 metru na výšku. Nejpůsobivějším rozměrem je však rozvor, který měří 3,40 metru.
Navzdory tomu má pouze čtyři samostatná sedadla ve dvou řadách, což znamená, že cestující vzadu mají k dispozici dvě sklopná a otočná sedadla s širokými možnostmi nastavení, spoustu místa a veškeré vybavení, které by potřebovali. Patří mezi ně jednotlivé monitory zabudované v opěradlech předních sedadel, dávkovač vody a sklenice ve středové konzole, brýle pro virtuální realitu v loketních opěrkách dveří a dokonce průhledná „kino obrazovka“ OLED, která se svisle otáčí ze střechy.
Prostorný minivan, ač tomu tak Audi neříká, funguje jako obývák na kolech a pojízdná kancelář, a tak slouží jako třetí obytný prostor během doby strávené v provozu.
Díky technologii automatizovaného řízení úrovně 4 sdílené s koncepty skysphere a grandsphere skrývá městská sféra během automatizované jízdy volant, pedály nebo palubní desku, což jen přidává na zážitku jako v obývacím pokoji. Technologie samořízení umožňuje Audi urbansphere concept vyzvednout cestující doma, odvézt je do cíle, postarat se o nalezení parkovacího místa a nabít baterii.
Audi popisuje vozidlo jako „mobilní interaktivní prostor, který poskytuje bránu do širšího digitálního ekosystému“ a nabízí cestujícím osobní zážitek z vozu. Vozidlo se může postarat o služby související s aktuální cestou a také provádět každodenní úkoly, jako je rezervace večeře nebo nakupování online.
Pod slupkou městské sféry se skrývá architektura elektromobilu Audi Premium Platform Electric (PPE) s plochou 120+ kWh baterií umístěnou mezi nápravami. Sada pohání dva elektromotory poskytující celkový výkon 295 kW (395 k) a systémový točivý moment 690 Nm. Nastavení dvou motorů znamená, že městská sféra těží z trvale dostupného systému pohonu všech kol quattro. Zajímavé je, že přední motor lze podle potřeby deaktivovat, aby se snížilo tření a spotřeba energie při doběhu.
Architektura PPE také umožňuje stejnosměrné rychlé nabíjení s výkonem až 270 kW díky technologii nabíjení 800 V. Nabití baterie z 5 na 80 % trvá méně než 25 minut, zatímco 10 minut rychlého nabíjení přidá 300 km dojezdu.
Když už jsme u dojezdu, Audi urbansphere dokáže ujet až 750 km na jedno nabití podle standardu WLTP. Aby bylo zajištěno maximální pohodlí cestujících, vybavilo jej Audi adaptivním vzduchovým odpružením s řízením zadních kol, které přináší zvýšenou manévrovatelnost nezbytnou pro vozidlo této velikosti.