Během testů v Marrákeši padl traťový rekord. Stanovil jej nováček v barvách týmu Audi

Švýcar Nico Müller přesedl z DTM do vozu formule E v rámci jednodenních testů nováčků a hned na sebe výrazným způsobem upozornil. V odpolední části zaznamenal nejrychlejší čas, přičemž se postaral i o nový traťový rekord. Buemimu by v kvalifikaci nadělil 0,7 sekundy.


Vzali to pěkně od podlahy. Kdo by čekal, že se nováčci budou při svých prvních kilometrech ve formuli E rozkoukávat, šeredně by se pletl. Možná toto tvrzení platilo v dopolední části, nikoli však odpoledne, kde zazářilo hned několik mladých pilotů.

Asi nejvíce z nich vyčníval výkon pětadvacetiletého Nika Müllera. Ten usedl do vozu Audi e-tron FE04, které obvykle pilotuje Daniel Abt a hned z toho byl nejrychlejší čas dne. A nejen to, zároveň se jednalo i o nový traťový rekord. Zkrátka nikdo před ním tu v průběhu předchozích sezon rychleji nejel.

Tak tedy pro srovnání, Müllerův čas o hodnotě 1:19,651 byl o 0,7 sekundy rychlejší, než zde zajel vítěz sobotní Super pole Sébastien Buemi se svým renaultem. V porovnání s Abtem už to takto velký rozdíl nebyl, neboť Němec ve druhém tréninku zajel o pouhou desetinu sekundy horší čas. A co ke svému výkon poznamenal Müller?

Čtěte také: V MARRÁKEŠI VÍTĚZNÝ ŠVÉD ROSENQVIST, AUDI ODJÍŽDÍ BEZ BODU

„Dnes to byla dobrá zábava. Moje premiéra ve voze formule E byla velmi povedená. Osobně jsem si to velmi užil a odjezdil jsem velké množství kol. Být v konečném zúčtování nejrychlejší, to je taková třešnička na dortu, ale daleko důležitější je, že jsme odvedli práci, kterou jsme si naplánovali,“ sdělil novinářům.

Švýcar ve službách Audi mimo jiné dokázal jako jediný stlačit hodnotu času pod hranici minuty a dvaceti sekund. Nejvíce se mu přiblížil Pietro Fittipaldi ve voze týmu Panasonic Jaguar. Avšak rozdíl mezi nimi byl markantní – téměř sekundu. Pomyslné stupně vítězů doplnil Maximilian Günther z Dragon Racing.

Zraky přítomných novinářů se ovšem upírali i k pilotům se zkušenostmi formule 1. Nejlepším výkonem se prezentoval Paul di Resta, který dopolední sekci dokonce vyhrál a odpoledne skončil čtvrtý. Antonio Giovinazzi, lepší z dvojice jezdců DS Virgin, zaznamenal sedmý nejrychlejší čas.

Během testů došlo celkem pěti přerušením – dvakrát dopoledne a třikrát odpoledne. Do problémů se v souvislosti s tím dostali Andrea Caldarelli, Michael Benyahia, Bruno Spengler a Mitsunori Takaboshi. V jednom případě narušil testy na trati potulující se pes.

Výsledky odpolední části testů: