Restart sezony, který se odehraje v Berlíně, už klepe na dveře. V úterý formule E zveřejnila tři různé specifikace okruhu, rovněž odhalila časový harmonogram jednotlivých double headerů.
Šampionát elektrických formulí se po nucené pauze vyvolané pandemií koronaviru opět vrací k životu. Za necelé dva týdny se kolotoč formule E přesune do Berlína, kde na ně čeká pořádně nabušený týden.
Na bývalém letišti Tempelhof se pojedou celkem tři dvojzávody, ovšem na třech různých variantách okruhu a v netradičním čase. Všech šest závodů bude odstartováno až v 19:00. Pozdní start má hned několik výhod. Dva double headery se budou konat během týdne, proto si pořadatelé od pozdního startu slibují větší sledovanost. Za prvé fanoušci budou již doma z práce a za druhé kvůli přetrvávajícím omezením nemohou diváci ani navštívit trať. Rovněž se zamezí časové kolizi s Velkou cenou 70. výročí F1 na britském Silverstone.
Harmonogram byl rozšířen o jeden volný trénink. První den se ráno odjedou dva tréninky, odpoledne kvalifikace a večer závod, druhý den je na programu třetí volný trénink a posléze následují opět odpolední kvalifikační jízdy a druhý závod.
Berlín ePrix I | Berlín ePrix II | Berlín ePrix III | ||||
st 5.8. | čt 6.8. | so 8.8. | ne 9.8. | st 12.8. | čt 13.8. | |
1. trénink | 8:45 | 8:45 | 8:45 | |||
2. trénink | 11:30 | 11:30 | 11:30 | |||
3. trénink | 11:30 | 11:30 | 11:30 | |||
kvalifikace | 14:15 | 14:15 | 14:15 | 14:15 | 14:15 | 14:15 |
závod | 19:00 | 19:00 | 19:00 | 19:00 | 19:00 | 19:00 |
Tři specifikace: Jedna pozpátku, jedna tradiční a jedna zbrusu nová
První double header se pojede uprostřed týdne, a to 5 – 6. srpna. Sice se závodníci postaví na startovní rošt tratě, kterou již skvěle znají, přesto na ně čeká obrovská výzva, neboť pojedou v protisměru.
Okruh z bezpečnostních důvodů musel v určitých částech projít drobnými úpravami, což se týká TecPro bariér a únikových zón. Oproti klasické verzi budou piloti dosahovat rychlosti přes 200 km/h v “nově” vzniklé šesté zatáčce na konci rovinky, stejné rychlosti běžně dosahují v páté zatáčce. Rovněž projde “kosmetickými” úpravami nejspíše také boxová ulička, startovní rošt a posty traťových maršálů.
Tradiční trať bude o víkendu, finále na zbrusu novém okruhu
Mezi prvním a druhým double headerem mají týmy a jezdci pouze den volna. Ovšem víkendový dvojitý nášup nebude tak náročný, neboť se odehraje na klasické specifikaci okruhu.
Nicméně o další dva později bude trať opět přestavěna, a pravděpodobně se bude pro účastníky jednat o ten největší bolehlav z celého týdne. Pro velké finále si totiž formule E připravila prodlouženou verzi. Namísto běžných deseti zatáček jich budou muset jezdci projet hned šestnáct. Přičemž první čtyři zatáčky jsou identické. Ovšem z původní rychlé páté zatáčky je nyní pomalá a táhlá zákruta. A poté se opět pokračuje na starou známou rovinku, na kterou navazuje sekce ostrých pravoúhlých a několik levotočivých zatáček. Počínaje 15. zatáčkou (jinak zatáčka č. 9) se vrací zpět na původní okruh směrem na cílovou rovinku.