Bitva o titul stále otevřena. V Curychu vítězné Audi a di Grassi

Téměř rok čekal Lucas di Grassi na další vítězství ve formuli E. Dočkal se jej v Curychu, dramaty a kontroverzními penalizacemi opředeném závodě. Vyhrál před Samem Birdem, který živí šance na titul, a Jeromem D’Ambrosiem.


Lucas di Grassi, hvězda týmu Audi a úřadující šampion formule E, si na premiérové vítězství této sezóny musel počkat hodně dlouho. Dočkal se jej až v předposledním podniku v Curychu, kde dominantním způsobem odzbrojil všechny své soupeře. Brazilský pilot startoval z páté pozice, ale ještě před polovinou závodu už měl celé startovní pole za svými zády. Do cíle si nakonec dovezl luxusní, téměř osmisekundový, náskok.

Hlavní dramata se z boje o první příčku přesunula na zbývající pozice na pódiu, do nichž promluvila zejména první žlutá fáze závodu. Penalizace za překročení povolené rychlosti pod žlutými vlajkami vyfasovali domácí Sébastien Buemi, José María López, Mitch Evans nebo Jean-Éric Vergne. Z této situace nejvíce vytěžil nakonec druhý Sam Bird, jež stáhl náskok na Vergne, i díky jeho zaváhání v boxech při výměně vozů, na pouhých 23 bodů.

Čtěte také: BYL OZNÁMEN KALENDÁŘ 2018/19 – ZAČÍNÁ SE V SAÚDSKÉ ARÁBII

Francouzskému pilotovi vůbec nevyšla odpolední kvalifikace, nicméně během krátké doby od startu závodu se dokázal probojovat ze sedmnácté pozice na osmou. V průchodu startovním polem mu nezabránil ani Nicolas Prost. Namále měl až v souboji s Felixem Rosenqvistem, jež se nakonec při obraném manévru nevešel do jedné ze zatáček a z nadějí na úspěch nezbylo nic. Štěstí to po nezdaru v boxech nepřineslo ani Vergnemu.

Smutný z penalizace svého kolegy nemusel být ani třetí v cíli Jerome D’Ambrosio. Belgický pilot stáje Dragon Racing si počínal skvěle už v Berlíně a v Curychu konečně dokázal prolomit čekání na stupně vítězů. Počínal si přitom velmi mazácky při bránění Andrého Lotterera, který se nejednou ocitl velmi blízko betonové zdi.

Jak skvěle naopak začala ePrix pro Mitche Evanse, zisk první pole position pro tým Panasonic Jaguar Racing, tak končila rozpolcenými pocity.  Už v Římě sahal po úspěchu, ale ani tentokrát mu nebylo přáno. Po odpykání si trestu za svými zády neudržel Buemiho ani Nicka Heidfelda, a nakonec bral až sedmé místo.

Nedařilo se ani minulému vítězi. Daniel Abt přišel o své zadní přítlačné křídlo v souboji s Nelsonem Piquetem, načež musel neplánovaně stavět u svých mechaniků. Toto zdržení jej odstavilo do druhé desítky na konečné třinácté místo.

Výsledková listina ePrix Curychu: