Aby elektrická obdoba šampionátu WRX dostala konečně zelenou, musí do 29. března svůj závazný zájem vyjádřit minimálně tři automobilky. Ty i přes prodloužení původního termínu stále chybí.
Už jen do 29. března mohou automobilky podávat závazné přihlášky k účasti v nově vznikajícím šampionátu eWRX. V loňském roce přitom došlo k prodloužení lhůty, neboť se nepodařilo přesvědčit požadované čtyři výrobce. Nyní stačí pouze tři.
I to se však zdá jako náročný úkol. Zvlášť když od šampionátu dávají ruce pryč Peugeot nebo Audi. Přitom právě Peugeot se vzdal účasti ve WRX na úkor jeho elektrické obdoby.
Aktivní při námluvách s promotérem série IMG tak už zůstávají pouze automobilky Ford a Volkswagen. Ford na IMG zároveň vyvíjí nátlak, jímž chce docílit spuštění více elektrických sérií v závislosti na trzích.
ČTĚTE TAKÉ:
- Vergne má nakročeno do nového seriálu Extreme E se závody na polárním kruhu
- Škoda chystá nové SUV, ponese název podle původních obyvatel Grónska
- Formule E se jen snaží odpoutat pozornost od dieselového skandálu
- Aktualizace Gen2 potvrzena, vozy zůstanou až do sezony 2021/22
V důsledku tohoto kroku by podle ředitele motorsportu Fordu mohlo vstoupit více automobilek, než konečně požaduje FIA a IMG. Předpokladem je, že budou chtít vstoupit minimálně do dvou z šampionátů.
Navzdory těmto nejistotám pokračuje i vývoj aut. Na něm se podílí společnosti ORECA a Williams Advanced Engineering.
Williams se loučí s formulí E. Jeho akumulátory najezdily 384 tisíc kilometrů
Foto: WRX