BMW i Vision Circular ukazuje kompletně recyklovatelné auto

Německá automobilka má jasnou vizi. Po roce 2040 chce nechávat své vozy kompletně recyklovat.

BMW chce být nejudržitelnější prémiovou automobilkou na světě. Aby BMW ukázalo, co tato budoucnost znamená z hlediska skutečných vozidel, odhalilo koncept i Vision Circular, malý městský runabout, který je nejen vyroben z opakovaně použitelných materiálů, ale je také sám 100% recyklovatelný.

Celá polovodičová baterie pohánějící koncept „je 100% recyklovatelná a je vyráběna téměř výhradně z materiálů pocházejících z recyklační smyčky,“ uvádí BMW ve svém prohlášení.

Zbytek auta? Nepoužívá lak, kůži, chrom ani žádné další věci, které jsou běžně spojovány s novými vozy. Kromě toho BMW říká, že Vision Circular „se vyhýbá lepeným spojům nebo kompozitním materiálům a používá inteligentní typy připojení, jako jsou šňůry, patentky a rychloupínací spojky“. To znamená, že mnoho součástí automobilu je snadno odnímatelných a vyměnitelných a podle BMW má mnoho součástí vozidla rychloupínací spojky nebo je lze rozebrat jediným nástrojem.

Nejsme si úplně jisti, jak se to bude hýbat s takovými věcmi, jako jsou federální standardy bezpečnosti při nárazu, ale BMW říká, že koncept Vision Circular je představen pro rok 2040.

Pokud jde o samotný koncept vozu, je to designově velký krok vpřed. Ikonické přední ledviny BMW jsou nově vytvořeny jako digitální povrchy, které mohou zobrazovat různé světelné vzory. Logo BMW je ve skutečnosti vyryto na přední části konceptu Vision a název vozu je vyrytý laserem do karoserie. Koncept je z velké části vyroben ze zlatého eloxovaného recyklovaného hliníku a modravě fialová barva vzadu je „vytvořena procesem tepelného zpracování použitým pro ocel“, říká BMW.

Pneumatiky? Jsou ve skutečnosti mírně průhledné a vyrobené z „udržitelně pěstovaného“ přírodního kaučuku. Barevné částice gumy se přidávají do směsi pneumatik, aby je nejen posílily, ale také vypadaly chladněji.

Celkově BMW říká, že koncept Vision Circular je asi 13 stop dlouhý, ale má velkorysé množství vnitřního prostoru. Materiály kabiny jsou z velké části vytištěny 3D a veškerý přebytečný materiál bude systematicky přiváděn zpět do cyklu materiálů.

Obrovské čelní sklo se svažuje do skleněné střechy a čalounění sedadel je vyrobeno z recyklovaného plastu. Podívejte se pozorně a všimnete si toho, čemu BMW říká rychloupínací spona „radostné fúze“ na opěradlech sedadel.

Místo tradičního přístrojového panelu má Vision Circular uživatelské rozhraní 3D krystalu, které reaguje na pohyby rukou fascinujícím světelným efektem. BMW říká, že informace o vozidle, které běžně najdete v přístrojové desce, jsou promítány na čelní sklo, což eliminuje potřebu obrazovek uvnitř vozu. Je to bláznivé.