BMW M GmbH, divize automobilky věnující se vysoce výkonným variantám, není imunní vůči elektrifikaci.
Naopak, odznak M dceřiné společnosti je již přítomen na dvou bateriových elektrických vozidlech – i4 M50 a iX M60 – a letos do její řady přijdou další dvě, i7 M70 a i5 M60.
Za pouhé čtyři roky očekává BMW M, že prodá více elektromobilů na baterie (BEV) a plug-in hybridů (PHEV) než vozů s čistě spalovacími motory.
Oznámil to šéf BMW M Frank van Meel na okraj prezentace M2 a XM. Grafika během prezentace ukázala, jak automobilka očekává vývoj prodeje elektrifikovaných vozů do roku 2030.
Graf, který získal Bimmer Today, ukazuje, že prodeje plně elektrických a plug-in hybridních modelů BMW M budou v roce 2023 nižší než 20 procent. Elektrifikované modely však zaznamenají v příštích pěti letech rychlý nárůst a předstihnou prodeje ICE- poháněných aut v roce 2027, kdy posledně jmenovaný klesne pod 50procentní hranici.
BMW M očekává, že BEV budou v roce 2028 nadále růst mnohem rychleji než PHEV, kdy budou tvořit více než 50 procent prodejů ve srovnání s méně než třetinou prodejů ICE. V roce 2030 se bude podíl čistě spalovacích motorů pohybovat pouze kolem 10 procent.
Zatímco elektromobily s odznakem M, které jsou v současné době v prodeji, nejsou plnohodnotnými vozy BMW M, očekává se, že takový model dorazí v nadcházejících letech. Společnost již testuje prototyp založený na rozšířeném i4 M50, který je vybaven čtyřmotorovým pohonem AWD s jedním elektromotorem na každém kole.
Tento model bude fungovat jako vlajková loď BMW M a může nabídnout výkon až jeden megawatt neboli 1341 koní.
Očekává se také, že BMW M nabídne plně elektrické varianty svých chlebových modelů M3 a M4, založené na platformě Neue Klasse, což pravděpodobně vysvětluje očekávaný skok v prodeji BEV od roku 2027.
Kromě toho se očekává, že nástupce BMW M2 bude také plně elektrický, až bude uveden na trh někdy v roce 2030 na základě obvyklých modelových cyklů automobilky.