Vrchol značky BMW, řada 7, bude brzy úplně poprvé k dispozici bez spalovacího motoru a jmenuje se BMW i7 xDrive60.
Zcela nová řada 7 od BMW bude k dispozici také ve standardní spalovací formě a jako plug-in hybrid pro ty, kteří si nejsou zcela jisti, zda jsou připraveni na čistý elektromobil.
Nová 7 využívá flexibilní platformu BMW Cluster Architecture – (CLAR), která umožňuje vyrábět i7 na stejné výrobní lince jako jeho bratři ICE a PHEV. Proto i7 nemá podvozek na míru, jako je tomu u BMW iX.
Také nemá přední odkládací přihrádku. Zástupci BMW vysvětlili, že to bylo proto, že i7 je postaven vedle ICE a PHEV řady 7 a komponenty předem neumožňují úložný prostor.
Ale co ten obrovský prostor, kde by normálně byl ICE? Na tuto otázku jsme nemohli dostat stručnou odpověď. Nyní je jasné, že BMW nepřikládá velký význam tomu, aby jejich EV měla přední úložný prostor, protože i4, iX a nyní i7 ho nemají.
i7 má dvoumotorový pohon všech kol s kombinovaným výkonem 536 koní a točivým momentem 549 lb-ft. Přední motor produkuje 255 koní a zadní generuje špičkový výkon 308 koní.
Motory jsou elektricky buzené synchronní odrůdy, nemají pevný permanentní magnet a jsou vyráběny bez potřeby jakýchkoliv kovů vzácných zemin.
Pokud na vás výkon neudělal dojem, BMW připravuje verzi s výkonem 600+ k, která ponese odznak M a bude se jmenovat i7 M60 nebo i7 M70.
Baterie i7 má celkovou kapacitu 107,8 kWh, z toho je využitelných 101,7 kWh. To je ve skutečnosti o něco menší než balení v iX, které je 111,5 (celkem) a 105,2 kWh (použitelné). Na základě interního testování BMW odhaduje, že i7 bude mít podle EPA dojezd 500 kilometrů.
Na podzim by se měl nový model začít prodávat.