BMW ukončí výrobu revolučního i3 už v červenci

BMW vyrábí svérázné elektrické vozidlo i3 od roku 2013 a ukázalo se, že jde o pozoruhodný úspěch; byl jedním z prvních skutečně úspěšných elektromobilů a v jednu chvíli byl druhým nejprodávanějším elektromobilem na světě po Nissanu Leaf. Vyrábí se téměř deset let, ale všechno jednou končí.

Již víme, BMW hodlá používat název i3 k označení plně elektrické verze sedanu řady 3 a také nahradit současnou i3 konvenčnějším malým elektrickým crossoverem iX1. Australská média říkají, že mají informace, že BMW ukončí výrobu i3 ve svém závodě v Lipsku letos v létě.

Dosud se i3 prodalo více než 220 000 exemplářů po celém světě – v říjnu 2020 dosáhl prodejního milníku 200 000 kusů, ale také to bylo pro BMW obtížně vyrobitelné vozidlo a pro jeho majitele drahé na opravu kvůli rozsáhlému použití uhlíkových vláken.

BMW v průběhu času aktualizovalo i3, zvýšilo kapacitu baterie a dojezd a v roce 2018 přidalo do řady sportovnější model i3S a verze prodlužovače dojezdu s motorovým motorem používaným jako generátor je stále součástí řady, i když automobilka tvrdí, že nikdy nebude. postavit další takové vozidlo.

Jak je to tedy s náhradou crossoveru i3? Bude to elektrická verze crossoveru BMW X1 nové generace, postavená na stejné platformě FAAR jako řada Mini. Vyvíjejí ho BMW a Brilliance Automotive a bude se vyrábět v Číně pro zbytek světa, stejně jako větší iX3, a očekává se, že bude uveden na trh v roce 2023 nebo 2024.