BMW už může mít technologie pro elektromobil s výkonem 1 360 koní

I když BMW bylo začátku hry s EV se svérázným a působivým výrobcem i3 a v průběhu let mělo k dispozici mnoho plug-inů, stále se neponořilo do elektrifikace jako někteří jeho konkurenti. Nyní, když je Tesla pravděpodobně nejlepším konkurentem, značka dělá velké plány do budoucna.

BMW v současné době pracuje na platformě pro své elektromobily nové generace, které by měly přijít na trh v roce 2025. Budoucí platforma Neue Klasse EV-first poskytne základ pro sedan NA0 i3, kromě mnoha dalších vozů, které ji budou následovat. BMW Blog měl příležitost dlouze pohovořit s CTO BMW Frankem Weberem, který je také šéfem inženýrství a výzkumu a vývoje společnosti.

Publikace položila několik velmi důležitých otázek, které mnoho lidí zvažovalo. Jaké jsou plány BMW s elektrifikací divize M a co můžeme očekávat od vysoce výkonných vozidel nové generace značky? Weber vysvětlil:

„Nejnáročnější vozidlo, které máme, je skutečně vysoce výkonný produkt M. Opravdu vysoce výkonný M produkt. To, co můžete od této architektury Neue Klasse očekávat, není pouze flexibilita v rámci vaší vysokonapěťové baterie. Můžete mít také super účinnou architekturu jednoho motoru, architekturu dvou motorů, a to může dokonce poskytnout architekturu čtyř motorů až do jednoho megawattu.“

BMW Blog objasňuje, že „jeden megawatt znamená 1 360 koňských sil“. Weber se však bohužel nechtěl o své reakci podrobněji rozepisovat. To znamená, že i když by BMW mohlo skutečně pracovat na vysokovýkonném elektrickém M voze s výkonem 1 300 koní, pravděpodobně tomu tak ještě není. To neznamená, že zde potenciál není, ale v každém případě je trochu brzy na to, aby CTO propagoval technologii, která se teprve začíná formovat pro budoucí produkty.

Weber dále řekl, že platforma Neue Klasse je velkým krokem vpřed, který BMW umožní flexibilitu, aby mohlo přetvořit vysoce výkonný vůz M. BMW Blog zmiňuje, že jelikož používá jeden elektromotor na kolo, dalo by se to přirovnat k vývojovému prototypu BMW i4 M.