Bylo to jako skok do ledové vody, vzpomíná na svůj debut Rast

René Rast debutoval ve eprix Berlína za tým Audi. Bylo to však pro něj jako ledová sprcha, protože do vozu naskočil absolutně bez přípravy. Nicméně ani tento fakt jej nezastavil a předváděl naprosto fantastické výkony.

Němec v berlínském sixpacku nahradil Daniela Abta, který byl za svůj prohřešek během Race at Home Challenge, kdy za něj ve virtuální eprix Berlína závodil profesionální simracer, diskvalifikován a následně jej Audi vyhodilo.

Ačkoliv měl Rast zkušenosti již z roku 2016, kdy rovněž hostoval v Berlíně v týmu Aguri, tak mu to příliš nepomohlo, neboť tehdy seděl ve voze první generace.

“Bylo to velmi rychle z 0 na 100. Musel jsem se seznámit se všemi systémy a autm, a pak do toho přišly v srpnu závody DTM,” vzpomíná na turbulentní léto rodák z Mindenu v rozhovoru pro oficiální web šampionátu. “Bylo to šílené.”

Přiznává, že nejnáročnější na šestizávodovém maratonu na bývalém letišti Tempelhof byl zejména management pneumatik. Byla to sázka do loterie. “Největší rozdíl mezi tím, na co jsem zvyklý, a vozu Gen2 je způsob, jakým je dodáván výkon. A omezený výhled s halo a blatníky. To změní výhled od zatáčky, protože vrchol je zakrytý. Proto to není lehké.”

Okruh v Berlíně je známý tím, že tamní povrch je náročný na pneumatiky, které se velmi rychle opotřebovávají.

“Nejdůležitější pro mě ale bylo pochopení pneumatik. To je velký rozdíl, a musíte pochopit, jak se musíte chovat k pneumatikám před jedním (ostrým) kolem v kvalifikaci. To určí, jak se vám bude o víkendu dařit. Teprve v posledních dvou závodech jsem opravdu pochopil, jak s nimi pracovat. Před tím to byla sázka do loterie.

Jako další je tu management energie. Mezi kvalifikací a závodem musíte svůj jízdní styl upravit, jezdit odlišné stopy. Bylo to komplikované, ale na Tempelhofu jsem měl čas se učit. Byl to proces. V prvních dvou, třech závodech to tak trochu skok do ledové vody.”

“Di Grassi je nejlepší týmový kolega.”

Stejně jako António-Félix da Costa si pochvaluje spolupráci s Jean-Ericem Vergnem, tak i Rast si nemůže vynachválit svého parťáka Lucase di Grassiho.

Da Costa o svých začátcích v DS Techeetah: Jsem JEVovi vděčný

“Mít tak zkušeného týmového kolegu jakým je Lucas, je velmi cenné. Kdykoliv jsem měl otázku, pomohl mi. Je nejúspěšnějším jezdcem v sérii, co se týká týmového kolegy, lepší už to být ani nemůže!”

Přestože se v Berlíně blýskl třemi finiši v nejlepší desítce, přičemž v předposledním závodě ukořistil své premiérové pódium, když dojel na fantastickém třetím místě a v Šampionátu jezdců se umístil na šestnáctém místě – porazil oba piloty Mahindry, Dragonu a Nio, rovněž nechal za sebou také venturi Felipeho Massy a Neela Janiho v Porsche -, tak pro sezonu 2021 zůstává nohama na zemi a nemá žádná vysoká očekávání: “Závody v Berlíně rozhodně moji chuť zvýšili, opravdu se velmi těším na moji kompletní sezonu ve formuli E. Je to nová napínavá kapitola v mé kariéře, bude to zábava.”