Cadillac by mohl být do konce desetiletí plně elektrický

GM uvedlo, že značka Cadillac by mohla být do konce tohoto desetiletí plně elektrická, ale čelí určitým překážkám ze strany svých prodejců. Automobilka jim nyní dala velkorysé ultimátum.

S oznámením zrychlení svých elektrifikačních plánů společnost GM uvedla, že Cadillac by se do roku 2030 mohla stát zcela elektrickou značkou, i když se vedení plně nezavázalo k dosažení cíle a uvedlo, že bude i nadále záviset na trhu.

Pro starší výrobce automobilů, kteří při distribuci svých vozidel spoléhají na sítě prodejců třetích stran, je důležité přesvědčit prodejce, že elektrická vozidla jsou správná cesta, protože právě oni budou muset prodávat svá vozidla. Předchozí studie zjistily, že adopce elektromobilů byla zpomalena prodejci automobilů, kteří jsou „odmítaví a nedůvěryhodní“, pokud jde o elektrická vozidla.

Někteří prodejci na druhou stranu nejsou připraveni provést tento posun, případně utratit alespoň 5 000 000 korun za nabíječky, nástroje a školení, které GM vyžaduje. Prodejci se musí rozhodnout, zda místo toho raději prostě odejdou z prodeje těchto vozů.

GM se však domnívá, že na velikost značky již měli příliš mnoho prodejců Cadillac, a proto tento problém změnili na řešení. Nyní nabízejí prodejcům, kteří nechtějí investovat do prodeje elektrických vozidel, aby se odhlásili z prodeje Cadillacu a dostali až 15 000 000 korun. V USA má na toto nárok 880 prodejců Cadillac.