James Calado je jedním ze tří nováčků na startovní listině pro sezonu 2019/20. Nicméně narozdíl od Brandona Hartleyho, Nika Müllera a Nycka de Vriese ve formuli seděl naposledy v roce 2013, když závodil ve GP2 a testoval pro tým formule 1, Force Indii.
“Nečekám, že budu okamžitě vyhrávat závody,” zůstává při zemi Brit, jehož jméno se poprvé objevilo ve spojení sedačkou u Jaguaru až v létě, kdy s týmem absolvoval testy. “Musím se učit, protože je velmi těžké získat zkušenosti. Mým cílem je získat pro tým co nejvíce bodů.”
“Snad se od MItche naučím co nejvíc o tom, jak probíhá víkend, a pak se díky tomu budu zlepšovat. Jaguar je schopný vítězit, což jsme už viděli. A to je hlavním cílem do konce sezony,” hlásá odhodlaně 30letý závodník v rozhovoru pro e-racing365.com.
Nikdy neříkejte nikdy, zejména v motorsportu
Calado v roce 2014 přesedlal do sportovních aut. Závodil v šampionátu vytrvalostních závodů WEC v kategorii LMGTE Pro za tým AF corse. V roce 2017 ještě reprezentoval barvy týmu Kaspersky Motorsport v seriálu Blacpain GT a oblékal overal Risi Competizione ve WeatherTech Sportscar. Nikdy však nevylučoval, že se vrátí k závodění v monopostech.
“Nikdy neříkejte nikdy a nikdy tak nepřemýšlíte, protože myslíte pouze na práci, kterou zrovna děláte. Prostě si nepomyslíte: ‘Tohle mi bude chybět.’ Budoucnost se mění a tak funguje motorsport. Pořád se to mění.”
Podle Calada je formule E tou nejnáročněšjí sérií v motorportu: “Být ve Ferrari ve sportovních autech je dobré, ale podle mě je fomrule E jedním z nejlepších šampionátů, ve kterých můžete být a jako jezdec toho chcete být součástí.”
“Chci být tam, kde mohu závodit proti nejlepším jezdcům na světě. Řekl bych, že závodění je v některých ohledech podobné jako v autech GT: nízký grip, nemáte slicky a pak máte management energie a také musíte být v kvalifikaci rychlí na jedno kolo. Je tam mnoho podobností a myslím si, že to vyhovuje mému jízdnímu stylu,” uzavřel Calado.