Chaotický závod v Rijádu vyhrál Sims, BMW slavilo double

Kvalifikace: Sims opět na pole position

V první skupině byl nejrychlejší Sam Bird, který porazil druhého Andrého Lotterera o desetinu sekundy. Za Němcem pak skončil Stoffel Vandoorne, Robin Frijns, Oliver Rowland. Nyck de Vries v prostředním sektoru chyboval a na prvního Birda ztratil přes dvě sekundy. Časy však byly o téměř sekundu pomalejší než ve třetím tréninku.

Druhá skupina již tradičně měla mnohem lepší podmínky než první šestice. Jejich časy byly o dobré dvě desetiny rychlejší. Přestože Jérome d’Ambrosio nezvládl výjezd z poslední zatáčky a zadní částí monopostu narazil do zdi, zaznamenal nejrychlejší kolo. Druhý byl Alexander Sims, následoval jej Mitch Evans a Edoardo Mortara, který se probojovali do top 6.

V předposlední šestici zaznamenal problémy James Calado, který si stěžoval, že je jeho volant nakřivo. Pravděpodobně to bylo také důvodem, že se kvalifikoval až na sedmnáctém místě. Antonio Félix da Costa zajel o více jak čtyři sekundy rychlejší čas a dostal se do čela. Do rozstřelu se kvalifikoval i Lucas di Grassi.

Z poslední skupiny šel díky fialovému prvnímu sektoru do boje o pole positon Sébastien Buemi. Zatímco di Grassi postoupil dále, čas jeho týmového kolegy Daniela Abta stačil pouze na 15. místo.

Do Super Pole postoupili Felix da Costa, Buemi, d’Ambrosio, Sims, di Grassi a Evans. Boj o pole position otevřel poslední jmenovaný, toho však zbylých pět jedzců překonalo, přičemž pro start z pole position si opět dojel Sims. Pro Brita to už je třetí pole position v řadě, což se ve formuli E ještě nikdy nestalo.

Závod: Sims triumfoval stylem start-cíl, BMW slavilo double a Günther své první pódium

Ani v neděli neodstartovalo do závodu všech 24 pilotů, neboť se nepodařilo Jéromemu d’Ambrosiovi odlepit se od svého startovního slotu do zaváděcího kola. Traťový maršálové poté museli jeho vůz odtlačit ke straně, což znamenalo pro Belgičana konečnou.

Po zhasnutí červených světel si Sims svou první pozici pohlídal a změny se nekonaly ani za ním. Nicméně po dvou minutách musel do boxů Jean-Éric Vergne, aby si odpykal 10sekundový trest Stop&Go za výměnu baterie. Mezitím si Sims už vybudoval solidní náskok na za ním jedoucího di Grassiho a Félixe da Costu.

O pozdvižení se později postaral právě Portugalec, který roztočil Buemiho. Ten zablokoval trať a když se snažil vrátit se do směru jízdy, tak došlo k poměrně nebezpečné situaci, neboť najel do ideální stopy, čímž křížoval cestu ostatním pilotům. Za tento manévr si vysloužil penalizaci 10s. Byl ale potrestaný také viník kolize Félix da Costa, jenž obdržel trest průjezd boxy. Stejný trest pak potkal také Abta, protože porušil nové pravidlo ohledně mapování.

Ke kontaktu došlo rovněž mezi Birdem a Evansem. Přestože Bird naboural do zdi, mohl pokračovat dále. Avšak v další zatáčce jej nabral Pascal Wehrlein, a to už byla pro Brita konečná. Wehrlein i přes poškození mohl pokračovat dále, to však neplatilo pro Evanse. Novozélanďan musel ke svým mechanikům a propadl se až na chvost. O chvíli později byl za incident s Birdem potrestán průjezdem boxy.

Kvůli nepojízdnému monopostu Virgninu vyjel na trať safety car. Po odklizení a následném restartu došlo k poměrně kontroverní situaci. Ještě když byl na trati safety car, tak mnoho jezdců okamžitě aktivovalo útočný mód a Günther předjel jak di Grassiho, tak i Vandoorneho.

O několik minut později ztratil kontrolu nad svým vozem Robin Frijns, který skončil ve zdi. Jelikož byl vůz na nebezpečném místě, tak se vedení závodu rozhodlo podruhé vyslat na trať zpomalovací vůz. A opět došlo ke kuriozitě – vedení závodu závod restartovalo, avšak na trati byl stále jeřáb odklízející druhý vůz Virginu. Ředitel závodů Scot Elkins si toho naštěstí včas všiml a nařídil aktivaci plných žlutých vlajek.

Bezprostředně po restartu si di Grassi aktivoval útočný mód, kvůli čemuž přišel o dvě pozice na úkor Günthera a Vandoorna, avšak v 18. zatáčce se dostal zpět na třetí místo. Na Günthera však už nestačil.

Vítězem druhého podniku sezony se stal Sims, jehož na pódiu doplnili Günther s Vandoornem. Na čtvrtém místě dojel Mortara, za ním Rowland, Abt, Calado, Vergne, Hartley a nejlepší desítku uzavřel Félix da Costa.