Čína představila elektromobil, který má sloužit především jako Uber

Dvě z nejvýznamnějších čínských společností spojily své síly, aby navrhly, vyvinuly a vyrobily elektromobil pro výslovný účel „ride-hailing“. Vůz je zelený hatchback s názvem D1 a byl vyvinut společností Didi Chuxing, čínskou společností, která v roce 2016 proslavila Uber a BYD.

D1 bude mít dojezd 418 km podle hodnocení NEDC (New European Driving Cycle). Vysvětlili také některé zajímavější konstrukční prvky, díky nimž je toto vozidlo obzvláště vhodné pro volání na základě aplikace.

Na palubní desce se nachází středně velká obrazovka a na zadní straně obou opěrek hlavy další dvě dotykové obrazovky, díky nimž mají cestující přístup k navigaci a dalším informacím. Za volantem je ještě jedna menší obrazovka, která slouží jako sdružený přístroj.

Vůz je dodáván s posuvnými dveřmi, aby se zabránilo náhodnému nárazu do dveří nebo například s cyklisty. Sedadlo řidiče je pro delší použití mimořádně pohodlné a na zadním sedadle je přidán prostor pro nohy.

D1 bude vybaven asistenčním systémem řidiče úrovně 2, který zahrnuje varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické brzdění a varování před kolizí s chodci. K dispozici bude také systém sledování řidiče, který zajistí, že řidiči budou mít ruce za volantem a budou se soustředit na silnici. Podle médií bude pohánět D1 elektromotor o výkonu 136 koní.

Obě společnosti začaly spolupracovat na projektu konstrukce vozidel před dvěma lety. Didi je jedním z největších provozovatelů sdíleného cestování na světě a tvrdí, že uskuteční 10 miliard cest ročně.