Dacia se bude snažit udržet spalovací motory co nejdéle

Dacia, rumunská automobilka vlastněná Renaultem, hodlá nabízet vozy se spalovacím motorem i po roce 2030 a prodávat je, dokud nebude prodej ICE v Evropě nelegální. Evropská unie však zakázala prodej vozidel se spalovacím motorem na kontinentu po roce 2035 a Dacia se musí do té doby snažit přejít k elektrifikaci, aby se udržela na trhu.

Renault bude tlačit na to, aby byl šampiónem elektrických motorů; to má riziko. To je také důvod, proč Dacia existuje. V závislosti na tom, jak rychle trh přechází na elektromotory a na apetitu klientů, je tu Dacia. Ti dva mohou koexistovat.

Dacia v současné době prodává pouze jeden elektrický model, Spring, který ani sama nevyrábí, protože tento úkol zadala společnosti Dongfeng v Číně. Spring byl v Evropě relativně úspěšný, v první polovině roku 2022 se prodalo 20 000 kusů, což je přibližně 12 procent celkových prodejů Dacie H1.

Čistě elektrické modely Dacia se však chystají, přičemž dalším z nich bude subkompaktní EV, který by měl dorazit někdy v roce 2024. V roce 2024 bude také vyřazeno jaro, ale Dacia nepotvrdila, že nový model je ve skutečnosti přímou náhradou – bude. s největší pravděpodobností půjde o větší vozidlo, spíše elektrické Sandero.

Nedávno představila Jogger, vysoký sedmimístný kombi, který v příštím roce získá novou hybridní verzi, která si vypůjčí technologii E-Tech Hybrid od mateřského Renaultu.