Debut na 1*: Porsche překvapilo dvěma pódii nejen sebe samé

Porsche bylo v uplynulé sezoně jedním z nováčků na startovní listině, přičemž na rozdíl od Mercedesu začínali od píky. Přestože se občas potýkali s “dětskými nemocemi”, tak nebyli jen do počtu.

Celkově nasbírali 79 bodů, přičemž valná většina náleží Andrému Lottererovi, který už v úvodním závodě sezony v Rijádu dosáhl na fantastickou druhou příčku, tento špičkový výkon poté zopakoval v prvním závodě berlínského sixpacku. Z jedenácti odjetých podniků nebodoval pouze čtyřikrát, čímž naprosto zastínil svého týmového kolegu Neela Janiho. Švýcar dojel v top 10 jen jednou, a to na šestém místě v předposlední eprix na bývalém letišti Tempelhof.

Malý závod velkého muže – André Lotterer

“Sečteno a podrženo to pro nás byla dobrá první sezona. Měli jsme dvě druhá místa, pár solidních závodů a pár, kterých nebylo moc dobrých,” zhodnotil Lotterer debutovou sezonu stáje z Zuffenhausenu, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Stále je toho ale hodně, co se ohledně téhle série musíme naučit. Přesto to byl slibný start. Myslím si, že příští rok budeme ještě silnější.”

Lindesay: “Druhé místo v Rijádu nás nakoplo.”

Nikdo asi nečekal, že uvidíme Porsche na stupních vítězů hned v první eprix sezony. Ovšem Lotterer všem vypálil rybník a pravděpodobně to bylo velkým překvapením i pro samotný tým. Není tedy divu, že si šéf Porsche pro operace související s formulí E Amiel Lindesay průběh debutového ročníku pochvaluje.

“Celkově jsme velmi spokojení. Věděli jsme, že vstup pro nás jakožto zcela nového týmu bude obrovskou výzvou. Ale zmákli jsme to. Druhé místo na úvod sezony v Ad Diriyahu nás motivovalo. Stejně důležité byly poznatky, které jsme během sezony získali a ze kterých budeme v budoucnosti profitovat. Šest závodů během devíti dnů v Berlíně bylo intenzivních, ale nás coby tým to ještě více stmelilo. Už se těšíme na další sezonu.”

Enzinger: “Přišli jsme bez jakýchkoliv zkušeností.”

Sezonu hodnotí pozitivně i šéf Porsche Motorsport Fritz Enzinger: “V Berlíně pro nás skončila v mnoha ohledech výjimečná sezona. Slavili jsme premiéru v čistě elektrické závodní sérii – spatra jsme dosáhli úspěchů. Hned na úvod stál André Lotterer jako druhý na pódiu. Následovalo další pódiové umístění v Berlíně. V osmi z jedenácti podniků jsme bodovali. Pro nováčka ve formuli E je tato bilance skvělá.”

Porsche je jediným továrním týmem, který do formule přišel jakožto úplný nováček, který neměl žádného “předskokana” v podobě zákaznického týmu, jako tomu bylo u Mercedesu, ale i BMW, které převzalo otěže v týmu Andretti Motorsport.

“Do šampionátu jsme vstupovali bez jakýchkoliv zkušeností od partnerského nebo zákaznického týmu a při dosáhnutí každého úspěchu jsme tvrdě pracovali. Od této chvíle se plně soustředíme na přípravu na následující sezonu. Získali jsme spoustu zkušeností, které nás pro následující výzvy posílí. Jisté je, že Porsche se ve formuli E cítí dobře. Naším cílem pro novou sezonu jsou výhry.”

Především zásluhou německého závodníka se Porsche v Poháru konstruktérů umístilo na solidním osmém místě. Aby se posunuli vpřed, tak jsou samozřejmě potřeba dva jezdci, kteří dokáží z auta vyždímat veškerý potenciál, což se Janimu nepodařilo. Proto se jej rozhodli propustit a místo něj angažovat Pascala Wehrleina, který v průběrné technice od Mahindry podával obstojné výkony.

Mahindra zažila extrémně náročnou sezonu. Skončili na chvostu, nováček Lynn porazil d’Ambrosia