Derani: Smlouvě s týmem formule E bych se nebránil

Po nováčkovských testech v Maroku si dokáže Pipo Derani představit angažmá u některého z týmů formule E. Nebylo to však poprvé, co Derani v monopostu elektrické série seděl.


Brazilec, jež je trojnásobným vítězem 12hodinovky v Sebringu, již zkušenosti s řízením formule E měl díky soukromému testu týmu Mahindra, který absolvoval v roce 2018. Zatímco ovládání vozu DTM a formule E je naprosto odlišné, tak v ovládání formule a prototypu Derani žádné rozdíly nevidí.

“Bylo to v srpnu 2018. Byl jsem jedním z jezdců, kteří směli testovat vůz Gen2 Mahindry. Velmi mě to bavilo – i když to bylo zcela něco odlišného než prototypy, které jinak řídím. Přesto jsou jízdní vlastnosti srovnatelné, neboť techniku, kterou využívám k šetření energie, potřebuji například při šetření benzínu u prototypů.”

Ačkoliv v nováčkovských testech skončil až na šestnáctém místě, s průběhem je spokojený: “Jsem opravdu vděčný, že mi dal Dilbagh (Gill, šéf Mahindry) šanci poté, co jsme v posledních měsících byli v kontaktu. Vyzkoušeli jsme pár věcí a snažili se vylepšit software.”

Indický tým se v testech zaměřoval především na chybějící rychlost, neboť v Poháru konstruktérů jim patří průběžné 10. místo. Hůře na tom už je pouze Dragon se dvěma body na kontě a poslední NIO, které zatím ani jednou nebodovalo.

“Po zvykání si v prvních deseti kolech šlo o to, nasimulovat chyby z uplynulých závodů a zjistit, co můžeme udělat lépe,” popisuje 26letý pilot. V kokpitu se mu zalíbilo natolik, že by se rád stal stálým jezdcem: “Sice se aktivně po sedačce v sérii neohlížím – navíc je na to ještě příliš brzo. Ale jsem tomu každopádně otevřený a zajímám se o možná jednání.”

Testy nováčků v Marrákeši: Superrychlý Cassidy pokořil traťový rekord

Podle Deraniho by mu mohla dopomoci do formule E role vývojového pilota. “O tom se dá přemýšlet, protože právě simulátory nabraly na důležitosti při přípravě týmu. Znám to ze série IMSA. Velmi rád bych Mahindře pomohl i na simulátoru. Ale jak jsem řekl: Momentálně je v nedohlednu mluvit o smlouvě,” je si vědom své pozice Derani. Momentálně má totiž Mahindra plno. Na simulátoru jim vypomáhá zkušený esports pilot Rudy van Buren.