Di Grassi je zaskočen pódiem, pohonná jednotka není připravena

Tým vydržel obtížnou zimní přestávku, protože zrušené testy omezovaly množství jízd, které mohl provést před zahájením v Mexiku, zatímco pohonná jednotka Mahindra navržená ZF měla také zpoždění.

Ačkoli výsledky při testování naznačovaly, že tým nebyl příliš pozadu, pokud jde o tempo, nebyl schopen optimalizovat chod svého hardwaru, přičemž di Grassi uvedl, že software, který řídí vůz, byl „základní“ a musel si vystačit s tím, co měl.

Bez ohledu na to si di Grassi zajistil pole position poté, co využil chyby vítěze závodu Jakea Dennise a tvrdě se bránil, aby se udržel na třetím místě.

Když byl di Grassi požádán, aby vyjádřil své pocity ze postavení na pódiu na Autodromo Hermanos Rodriguez, di Grassi řekl, že tým si nebyl jistý vkročením do sezóny a byl překvapen, že se na pódiu připojil k vozům Dennise a Pascala Wehrleina poháněných Porsche.

„Nikdo nevěděl, jak bude závod probíhat, zvláště my, protože máme k dispozici ještě jeden a půl testovacího dne,” řekl di Grassi.

„Pohonnou jednotku jsme dostali velmi pozdě. Vůbec jsme si nebyli jisti, že sem přijedeme; systémy jsou super základní a v autě zbývá tolik potenciálu, že jsem nečekal, že tu budu sedět vedle Porsche.”

„Pole position, myslím, že Jake byl v jednom kole rychlejší, ale udělal chybu, takže beru tři body za pole position.

V závodě jsem se jen snažil zvládnout svou energii. Neměl jsem slipstream, takže jsem nemohl řídit svou energii uprostřed závodu. Auto bylo velmi těžké řídit, takže jsem se jen snažil dát věci dohromady.

Ale se žlutou vlajkou jsem mohl ušetřit energii, takže jsem velmi šťastný, že mám pole position a pódium v mém prvním závodě s Gen3.

Di Grassi si byl jistý, že samotná pohonná jednotka má dobrou účinnost, ale znovu poznamenal, že systémy ovládající vůz a nastavení nebyly pro závod úplně správné.

Dodal, že doufal, že závod v Mexiku bude nejtěžší v sezoně.

„Hnací ústrojí má účinnost, ale potřebuje, aby systémy vozu spolupracovaly, aby se mohlo regenerovat, když brzdíte správným způsobem, aniž byste ztratili rovnováhu. A pak samozřejmě musíte jet co nejrychleji.

Nastavení nebylo úplně správné, ale kdyby existoval jeden závod, který bych si mohl vybrat jako náš nejtěžší závod sezóny, byl by to první závod.

Mexiko je super energeticky kritické. S našimi systémy nejsme vůbec připraveni.

Takže dosažení stupně vítězů ukazuje náš potenciál a můžeme dosáhnout více umístění na stupních vítězů, ale stále se musíme hodně učit.”