Di Grassi: Ještě nepatříme k top 3 týmům

Stáj z Ingolstadtu opět nezažila zrovna ideální start do sezony 2019/20. Ačkoliv už stál Lucas di Grassi na pódiu, tak na triumf neměla tovární stáj šanci zatím ani v jednom ze závodů. Zatímco Sam Bird ze zákaznického týmu Virgin zvítězil v úvodním závodě sezony v Ad Diriyahu a kdyby nechyboval v Mexiku, mohl získat další pódium. To samé platí o jeho týmovém kolegovi Robinu Frijnsovi, který naopak doplatil na nehody, do nichž se nevinně zapletl.

“Virgin je dobrý tým se silnými jezdci,” chválí di Grassi výkony svých rivalů v rozhovoru pro portál e-formel.de. “Doposud se rozhodovali dobře. Mají úplně stejné auto a stejný přístup ke kompletnímu software, který jsme vyvinuli, ale své auto nastavují trochu jinak. Sam je zkušeným závodníkem, a Robin je rovněž velmi dobrý. V přímém porovnání jsme byli v prvních čtyřech kvalifikacích horší. Zato v závodech jsme byli na stejné nebo lepší úrovni.”

Podle Di Grassiho tým doplácí zejména na současný formát kvalifikace, protože zpravidla jezdci z první šestice jsou oproti ostatním v nevýhodě, jelikož trať je ještě znečištěná, naproti tomu piloti z třetí a čtvrté skupiny mají mnohem lepší grip. “Doposud jsem byl pokaždé v první skupině. Proto jsem musel riskovat, což vede rychle k chybám. Občas je pro ty v první skupině nemožné startovat v top 10.”

Šampion ze sezony 2016/17 by byl pro znovuzavedení zastávek v boxech, protože jsou dobrým strategickým elementem: “Všechno musíte řešit na trati. Proto dochází k tolika nehodám.”

Audi ještě nepatří k nejlepší trojce

Di Grassi si uvědomuje, že drobné detaily rozhodují o konečném výsledku, proto chce být ve zbývajících závodech konzistentní.

“Musíte sbírat body, když k tomu dostanete příležitost. Co se týká výkonu, Audi ještě nepatří k nejlepší trojce týmů. Ale přestože jsme neměli v posledních závodech nejlepší auto, byli jsme si všichni velmi blízko. Proto záleží na každém detailu.”

A pokud jde o rozložení sil, tak tam je Brazilec hodně opatrný, neboť se to velmi těžko odhaduje. “V Mexiku byl Jaguar na velmi vysoké úrovni, zato v Santiagu nikoliv. Tam byl velmi silný (Maximilian) Günther, v Mexiku byl super pomalý. Také Techeetah je na tom velmi dobře. Řekl bych, že tyto tři týmy měly alespoň v posledních závodech malou převahu.”

Kromě této trojice jej překvapily rovněž výkony nováčků Mercedesu a Porsche. “Měli šance. Andrého (Lotterer, Porsche) závod v Mexiku byl velmi chaotický, ale v kvalifikaci byl velmi silný. Nebo Nissan! Všichni jsou si velmi blízko. Je tedy opravdu těžké říci, které auto je momentálně nejlepší. V průměru všech dobrých a špatných závodů ještě nevidím žádný tým, který by měl jasnou převahu. Na konci vyhraje tým, který bude mít nejméně proher a bude konzistentně sbírat body.”