Di Grassi nabádá: Kontrola nákladů musí být rozumná

Podle Lucase di Grassiho by se měli kompetentní, kteří tvoří pravidla formule E, zaměřit na kontrolu nákladů a zároveň rozšířit její uplatnění. Preferoval by především lépe definované a relevantní implementování celkových nákladů.

“Z mého pohledu je prioritou kontrola nákladů, ale musí být rozumná. Lidé, kteří dělají pravidla ohledně kontroly nákladů, si musejí uvědomit veškeré důsledky. Například říci, že máme jednoduchou kontrolu nákladů, přičemž nesmíme používat systém brake-by-wire, nebo že snížíme počet testovacích dnů a zároveň snížíme i váhu auta a jezdce o dalších 10 nebo 20 kilo.”

Brazilský závodník kroutí hlavou především nad tím, že namísto šetření při výrobě auta jako takového se vedení šampionátu rozhodlo pro zkrouhnutí testů: “Množství peněz utracené za výrobu pohonné jednotky nebo převodovky, která je o 10 až 20 kg lehčí, dává mnohem větší smysl než to, že jsme zkrátili testování.”

Vzápětí však dodává, že by se neměl zastavit vývoj. To by totiž mělo dopady na vozy pro běžné uživatele. Nicméně momentální výklad je tak komplikovaný, že se mu dá jen ztěží porozumnět. I v tomto směru volá po změně.

“Takže jestliže místo toho, že budeme říkat: ‘Podívejte se, kontrolujeme náklady, proto musí být agregát extrémně lehký.’, nastavíte minimální váhu pohonné jednotky, tak ušetříte peníze a zároveň ji budete vyvíjet pro auta pro běžné užití.”

“Pokud začnete tlačit na snížení hmotnosti komponentů a rozhodnete se pro exotické materíály, pak to není z pohledu cestovních vozů relevantní. Sériově vyráběná auta nemají karbonové převodovky, takže z tohoto pohledu to není potřeba. Kontrola nákladů musí být rozumná, aby neovlivnila výkon a zároveň byla stále relevnantí. Myslím si, že je to velmi důležité a musí to být jasné a snadno pochopitelné,” dodal šampion formule E sezony 2016/17, jehož slova přinesl portál e-racing.net.