Di Grassi usiluje o domácí závod: Brazílie by byla pro formuli E potenciálně obrovský trh

Na konci loňského roku se objevily spekulace, že by kolotoč formule E mohl zavítat do Brazílie. Tuto myšlenku pochopitelně podporuje brazilský závodník Lucas di Grassi.

Brazilec je jedním z mála jezdců, který se zúčastnil zatím každého závodu seriálu elektrických monopostů, nicméně na klání před domácím publikem stále čeká, zatímco jeho týmový kolega u Audi Daniel Abt již ve své domovině triumfoval, a to v roce 2018 na bývalém letišti Tempelhof v Berlíně.

“Formule E je v Brazílii nevyvinutá, ačkoliv máme dva jezdce.”

Ovšem i brazilská ePrix byla už dvakrát v plánu. Formule E měla zavítat do Rio de Janeira v premiérové sezoně 2014/15 a o tři roky později naopak do Sao Paola, které však doplatilo na to, že místo, na kterém měl být okruh vystaven, byl tehdy privatizován.

Tentokrát je žhavím kandidátem na pořádání závodu opět Rio, přičemž by se mělo závodit na okruhu Nelsona Piqueta. O organizaci ePrix by se mělo starat konsorcium okolo jeho syna, bývalého pilota formule E a formule 1 Nelsona Piqueta ml.

Formule E: Bude Santiago nahrazeno Rio de Janeirem?

“Jsou zájemci, kteří by chtěli formuli E v Riu. Brazílie je potenciálně obrovským trhem pro formuli E. Sice v sérii jezdíme Felipe Massa a já, přesto je formule E v Brazílii silně nevyvinutá. Téměř nikdo náš šampionát nezná,” zdůrazňuje di Grassi v rozhovoru pro portál e-formel.de.

Tři potenciální verze okruhu

V jednání jsou dokonce tři různé verze okruhu. První možností je výstavba okruhu v jachtařském přístavu Marina da Gloria, další alternativou je pak trať na fotbalovém stadionu Maracana a třetí verze by pak mohla vést přes olympijský stadion, na kterém se konaly letní olympijské hry 2016.

Právě v olympijském parku byla dokonce závodní trať, nicméně ta byla v roce 2012 kvůli olympiádě zrušena. “Pro tratě na dalších dvou místech (přístav a fotbalový stadion) se musí uzavřít ulice a musí se zorganizovat pár dalších věcí. Proto je olympijský park nejlepší variantou. Dneska se tato oblast nevyužívá, ačkoliv do toho byly investovány miliardy. Byla by to dobrá možnost, jak přivést zpět turismus. Také by se daly využít staré plochy, například centrum pro média Olympijských her. Uvidíme!”

Jak vysoká je pravděpodobnost realizace?

Pětatřicetiletý závodník by sice byl velmi rád, kdyby se mohl ukázat před domácím publikem, přesto nevidí ani 50% šanci na pořádání ePrix. “Moje naděje jsou asi větší než pravděpodobnost, že se tak stane. Řekl bych, že momentální šance je 30, 40 procent. Sice to není moje práce, protože mám na práci spoustu jiných věcí. Nechci být promotérem. Ale když bude potřeba má pomoc při plánování trati, nebo bude potřeba nějaký kontakt, rád samozřejmě pomůžu. Za mě by bylo skvělé, kdyby se stal závod realitou.”