Dnes bych v Mexiku asi vyhrál, je přesvědčený Wehrlein

Pascal Wehrlein zažil ve formuli E velmi solidní debut, když několikrát bojoval o vítězství, v Santiagu dojel na druhém místě a v konečném hodnocení skončil na 12. místě. Ovšem podle něho v Mexiku, kde získal pole position a měl nakročeno k triumfu, doplatil na nedostatek zkušeností.

“Do ročníku jsme odstartovali dobře, avšak ve druhé polovině sezony jsme neměli zkrátka rychlost,” zhodnotil německý závodník, který si potřeboval po velkém finále v ulicích Brooklynu oddechnout: “Po New Yorku jsem potřeboval pauzu. Poté jsem se relativně rychle rozhodl, že smlouvu prodloužím. V jisté míře ještě nejsem na stoprocentech svého potenciálu. Kdybych dneska ještě jednou závodil v Mexiku, asi bych vyhrál.”

Návrat do F1 nikoliv, cílem je zisk titulu ve formuli E

Pětadvacetiletý rodák ze Sigmaringenu byl v průběhu sezony formule 1 často spojován se sedačkou u amerického týmu Haas, avšak jeho šéf Günther Steiner tyto spekulace popřel slovy, že by Němcovo angažmá bylo spíše na škodu, neboť dva roky v monpostu královny motorsportu neseděl. Následně se objevily informace o možném comebacku v roce 2021 s nově příchozím týmem. Toto však nyní vyvrátil sám Wehrlein.

Wehrlein by se mohl v roce 2021 vrátit do F1 s novým týmem

“Prožil jsem tam dobré časy, ale nepatřily k mým nejoblíbenějším rokům. Ve formuli 1 jsem jezdil pro týmy, které často neměly rychlost na to, bojovat o bodované pozice,” vzpomíná na své působení v královně motorportu v letech 2016 a 2017, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Pocit řídit auto F1 je samozřejmě skvělý. Nicméně 10. místo člověka neuspokojí, stejně jako jej uspokojí vítězství. U Sauberu jsem jezdil s rok starým motorem. Na začátku to bylo ještě v pořádku, ale na konci sezony jsme byli na rovinkách o 20 km/h pomalejší než konkurence, což není zábavné. Ale tak to občas chodí. Ničeho nelituji. Byly to dobré časy, ale chci být konkurenceschopný.”

Právě z tohoto důvodu o návrtatu neuvažuje, a zaměřuje se především na kariéru v šampionátu elektrických formulí, ve kterém míří na ty nejvyšší mety. Ve svém aktuálním působišti, u týmu Mahindra, je nesmírně spokojený a mezi ním a jeho parťákem Jeromem d’Ambrosiem panuje uvolněná nálada.

“Jermome a já máme velmi dobrý vztah. Jsem rád, že jej mohu mít za týmového kolegu. Spoustu mě toho naučil, zejména na začátku, když jsem byl v šampionátu nový. Sdílíme svá data z vozu, ale člověk se samozřejmě přiučí jen, když sám sbírá zkušenosti.”

“Nyní znám všechny tratě a vím, co mě čeká. Takže můžu začít s nastavením pracovat rychleji a auto vylepšovat. To je důležité, neboť ve formuli E chtějí vyhrát všichni. To je i mým cílem: po titulu v DTM a po dvou letech ve formuli 1 v týmech z chvostu teď chci být v pozici, ve které budu moci opět vyhrávat závody a tituly,” uzavřel nejmladší mistr německého šampionátu cestovních vozů z roku 2015.