Do 4. sezony jsem se o formuli E nezajímal, přiznal Wehrlein

Německý závodník, který vloni debutoval s Mahindrou, se v podcastu “Inside E” stáje Porsche rozpovídal o vztahu k formuli E. Zájem o šampionát přišel nečekaně pozdě.

Pascal Wehrlein se poprvé na startovním roštu objevil v sezoně 2017/18, když jej angažovali Indové. Avšak kvůli smlouvě s Mercedesem, která mu vypršela na konci roku 2017, mohl odstartovat do eprix až na začátku následujícího roku. A okamžitě dokazoval své kvality, když ve svém prvním závodě ve formuli E bojoval o pódiové umístění, ale doplatil na kolizi s Lucasem di Grassim, která jej ze závodu vyřadila. V dalším závodě v Chile ale už pódium ukořistil, když dojel na krásném druhém místě, což bylo zároveň jeho nejlepším umístěním v tomto ročníku. Avšak ve třetím podniku v Mexiku byl vítězství na dosah. O vedení přišel jen pár metrů před cílem, jelikož mu došla energie. Celkově skončil na dvanáctém místě s 58 body na kontě.

Letošní sezonu opět oblékal overal indické stáje, avšak pouze do Marrákeše. Poté Wehrlein nečekaně oznámil, že tým opouští. Nicméně pro příští rok bez sedačky nezůstane, protože podepsal s týmem Porsche, kde bude týmovým kolegou krajana Andrého Lotterera.

Ovšem překvapivé je, že jeho zájem o sérii elektrických monopostů přišel až se začátkem čtvrté sezony: “Upřímně do čtvrté sezony jsem formuli E nesledoval. Dostal jsem se k tomu teprve rok před tím, než jsem tam vstoupil. Znal jsem tam pár lidí – také mé bývalé kolegy z časů ve formuli 3 nebo formule ADAC jako třeba Félixe Rosenqvista. Jeho sleduji i na sociálních sítích. V jistém okamžiku se to pro mě stalo zajímavějším, také proto, že jsem uvažoval o své budoucnosti.”

“Svoji budoucnost jsem viděl ve formuli, otevřené kokpity zbožňuji.”

Že tato série stojí za to však zjistil až při prvním testování elektrického vozu. “Když jsem poprvé seděl v autě, opravdu se mi to líbilo. Tehdy, v roce 2018, jsem byl aktivní v cestovních vozech,” uvedl Wehrlein, který se v roce 2015 stal v německém šampionátu cestovních vozů DTM nejmladším šampionem v historii. “Ale svoji budoucnost jsem viděl ve formuli. Pocit, že je v kokpitu všechno otevřené, zkrátka zbožňuji.”

Od sedmé sezony továrním jezdcem

Rodák ze Sigmaringenu bude v nadcházejícím ročníku hájit barvy jednoho týmu z “německého prémiového kvarteta”. Pro Wehrleina, co by rodáka z Německa, je bez pochyby ctí reprezentovat značku Porsche. Se statutem továrního jezdce bude však na Wehrleina vyvíjen mnohem větší tlak, než tomu bylo u Mahindry. Jak se na to připravuje? “Tlak mě nezajímá. Vlastně ho mám rád, protože je to výjimečný pocit, který tak často v životě nemáte. Těším se na to. Vždycky jsem byl ambiciózní a chci vyhrávat.”

Cíl 25 letého závodníka je zcela jasný: “Hlava (spíše mé srdce) mi říká, že toto mistrovství chci co nejdříve vyhrát. Ale samozřejmě musíme zůstat realističtí. Jsem tu (u Porsche) nový, a tým upřímně nemá příliš zkušeností – bude to teprve jeho druhá sezona. Ale myslím si, že rozhodně se od nás mohou očekávat dobré výsledky.”

Potvrzeno: Pascal Wehrlein bude hájit v 7. sezoně barvy Porsche

“S Andrém se neznám.”

Přestože v uplynulé sezoně stáj z Zuffenhausenu debutovala, tak 99X Electric mělo obrovský potenciál, což závod co závod dokazoval Lotterer. Ovšem potenciál z vozu dokázal dostat zpravidla pouze on, který získal pro tým většinu bodů. Zatímco Němec, jenž skončil na celkovém osmém místě se 71 body na kontě, dojel do cíle v nejlepší desítce téměř ve všech závodech a dokonce dvakrát stál na pódiu, tak druhé porsche pilotované Neelem Janim si připsalo pouhých osm bodů za šesté místo v předposlední berlínské eprix.

Porsche s kombem Wehrlein-Lotterer bude mít jednu z nejrychlejších jezdeckých dvojic na startovním roštu.

“Upřímně jej moc dobře neznám. Sice jsme spolu jezdili (ve formuli E) rok a půl, ale příliš jsme spolu nemluvili,” odhalil nováček v týmu. “Spíše jsme si řekli běžné ‘ahoj’ nebo ‘Jak se daří?’, ale nic hlubšího. Těším se, až ho lépe poznám, zajdu s ním na večeři, až s ním budu příští sezonu spolupracovat a tým posouvat vpřed,” je odhodlaný Wehrlein, jehož slova přinesl portál e-formel.de. Za nedlouho se v rámci testování posadí do vozu Porsche. “Nedávno jsem měl tvarování sedačky a brzo absolvuji první testy. Poté je na programu samozřejmě velká příprava: práce na simulátoru, schůzky s inženýry… bude to pro mě náročné období.”