Dongfeng uvádí na trh lépe vypadající Dacii Spring EV

Dacia Spring vzala svůj domácí trh v Rumunsku a obecně v Evropě vloni útokem, když debutovala s nabídkou bezkonkurenční hodnoty pro elektromobily, zvláště když vezmeme v úvahu štědré pobídky pro elektromobily v jednotlivých zemích.

Ve skutečnosti to začalo jako plynový Renault Kwid, pak se z něj stal plně elektrický Renault City K-ZE, pak se objevil model Dacia a nyní máme další verzi tohoto vozidla, a ta by mohla být dosud nejlepší. Alespoň co se vzhledu týče.

Dongfeng vyrábí vlastní model, Nano Box, přichází se zcela odlišnou přední maskou a interiérem než kterýkoli z výše uvedených modelů. Nějakým způsobem se Dongfengovi podařilo, aby jeho vozidlo působilo elegantněji, a to je zvláště patrné, když se podíváte dovnitř na dvoubarevný interiér.

Zde čínská automobilka přidala velkorysou 10palcovou centrální obrazovku doplněnou 7palcovým digitálním displejem řidiče. Samotná palubní deska je úplně jiná než ta v Dacii a má dokonce konzolu, která zvedne volič převodovky do pohodlnějšího místa. Jedinou hlavní částí, která se zdá být sdílená, je panel ovládání klimatizace, stejně jako páčky stěračů a ukazatelů.

Dongfeng Nano Box má přesně stejný motor o výkonu 33 kW (45 koní) jako Dacia Spring EV. Pohání přední kola a elektřinu čerpá z 27,2 kWh baterie. V Evropě to dává dojezd WLTP pouhých 230 km, což je skutečně dosažitelné, zatímco pro Nano Box dávají mnohem nereálnějších 331 km.

Stejně jako v Evropě bude nízká cena hlavním tahákem pro nákup tohoto elektrického vozidla, jehož cena v Číně se očekává pod 10 000 USD.