Druhou ePrix Montréalu vyhrál Vergne, titul slaví di Grassi

Podobně jako v sobotu se hlavní pozornost upírala především na dvojici Sébastien Buemi a Lucas di Grassi. Tentokrát se ale oba nacházeli v obráceném gardu, tedy di Grassi byl tím, kdo hájil své postavení v čele šampionátu. Nedělní kvalifikace nicméně byla o jiném muži, a to konkrétně Felixi Rosenqvistovi z týmu Mahindra. Právě jemu připadly tři extra body za zisk pole position. O to pikantnější souboj svedl se Samem Birdem z DS Virgin, jež nakonec skončil druhý, neboť právě tito dva jezdci spolu bojovali o konečné třetí místo v poháru jezdců.

Postupující pětka do závěrečné super pole vzešla ze skupin číslo dva a čtyři. Velmi zklamaný byl proto Sébastien Buemi, jemuž byla nalosována první skupina. Nepovedeným výkonem se proto odsoudil ke startu až z čtrnácté pozice. Taková situace pochopitelně nahrávala di Grassimu. Po kvalifikaci se už ve vzduchu vznášelo pouhých 25 bodů za vítězství, a to s ohledem na jeho náskok 18 bodů a páté místo pro start závodu, byla zkrátka komfortní situace.

Třetím nejrychlejším v kvalifikaci byl Jean-Éric Vergne, za něhož se na startu zařadil Nick Heidfeld s druhým vozem týmu Mahindra.

Výsledková listina 2. kvalifikace

Pozice Jezdec Tým Čas na kolo / ztráta
1. F. Rosenqvist Mahindra Racing 1:22,344 s
2. S. Bird DS Virgin Racing + 0,215 s
3. J. Vergne TECHEETAH + 0,425 s
4. N. Heidfeld Mahindra Racing + 0,679 s
*5. L. Di Grassi ABT Schaeffler Audi Sport + 1,213
6. D. Abt ABT Schaeffler Audi Sport 1:22,694 s
7. N. Prost Renault e.dams 1:22,721 s
8. T. Dillmann Venturi Formula E 1:22,822 s
9. N. Piquet NextEV NIO 1:22,972 s
10. S. Sarrazin TECHEETAH 1:23,057 s
11. J. D‘Ambrosio Faraday Future Dragon Racing 1:23,058 s
12. J. M. López DS Virgin Racing 1:23,313 s
13. L. Duval Faraday Future Dragon Racing 1:23,327 s
14. S. Buemi Renault e.dams 1:23,372 s
15. A. Da Costa Andretti Formula E 1:23,635 s
16. R. Frijns Andretti Formula E 1:23,655 s
17. O. Turvey NextEV NIO 1:23,709 s
18. M. Evans Panasonic Jaguar Racing 1:23,755 s
19. M. Engel Venturi Formula E 1:23,811 s
20. A. Carroll Panasonic Jaguar Racing 1:24,024 s

* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole

Sestřih 2. dne ePrix Montréalu

Sébastien Buemi se nutně potřeboval dostat pódium a zároveň musel doufat, že di Grassiho postihnou problémy. V takovém případě by byl korunován jako šampion. Jenomže dělo se právě naopak. Kontakt s Antoniem Felixem da Costou, který se pro změnu snažil vyhnout v první zatáčce závod vozu TECHEETAH Stephana Sarrazina, znamenal poškození jeho renaultu. Z vozu mu poté plandal kryt zadního kola, za což dostal od maršálů pokyn k odstranění problémů u svých mechaniků. Ještě před tím, než k nim ale skutečně stihl zajet, mu kryt upadl, načež následovala penalizace průjezd boxy a v důsledku toho se Buemi propadl na poslední místo. Švýcar se stihl propracovat zpět na jedenácté místo, ale všechny úvahy o titulu byly pryč.

Na čele startovního pole se pohybovala velmi silná trojice jezdců Felix Rosenqvist, Jean-Éric Vergne a Sam Bird. Vergne ve druhém voze TECHEETAH byl schopen si oproti konkurentů lépe rozložit energii, což se mu později hodilo při výměně vozů. Do boxů proto zamířil o kolo později. I když se na trať vrátil s šestisekundovým mankem na vedoucího Rosenqvista, tak vlivem většího zůstatku energie tuto ztrátu dokázal stahovat. Švéd závodící pro tým Mahindra Racing ale spíš v zrcátkách sledoval Sama Birda, který jej přímo ohrožoval v boji o konečné třetí místo v šampionátu. To Vergnovi umožnilo jej snáze překonat. Francouzský pilot tak mohl slavit první vítězství ve Formuli E.

Velmi oslnivým výkonem se prezentoval José-María López, druhý jezdec DS Virgin Racing, který po startu z jedenáctého místa neměl na široké trati v Montréalu problémy s předjížděním. Po Birdově chybě tak nakonec převzal třetí místo v závodě a na hrdinu minulé ePrix New Yorku zbylo až čtvrté místo. Oba povětšinu času ještě bojovali s Nickem Heidfeldem, jež poslední ePrix sezóny dokončil jako pátý. Za nimi už se pohybovali jezdci ABT Schaeffler Audi Sport, přičemž po výměně vozu di Grassi pomýšlel už jen titul, a tak neměl v závěrečné fázi závodu problém před sebe pustit týmového kolegu Daniela Abta. Sedmé místo a přísun šesti bodů Brazilcovi bohatě stačilo k tomu, aby mohl slavit premiérové vítězství v šampionátu. V poháru konstruktérů pak zůstal Renault e.dams před Audi.

Výsledková listina 2. ePrix New Yorku

Pozice Jezdec Tým Počet kol / ztráta
1. J. Vergne TECHEETAH 37
2. F. Rosenqvist Mahindra Racing + 0,869 s
3. J. López DS Virgin Racing + 4,468 s
4. S. Bird DS Virgin Racing + 7,114 s
5. N. Heidfeld Mahindra Racing + 21,933 s
6. D. Abt ABT Schaeffler Audi Sport + 24,444 s
7. L. di Grassi ABT Schaeffler Audi Sport + 24,855 s
8. S. Sarrazin TECHEETAH + 15,836 s
9. J. D’Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 28,282 s
10. T. Dillmann Venturi Formula E + 28,591 s
11. S. Buemi Renault e.dams + 35,171 s
12. M. Evans Panasonic Jaguar Racing + 36,548 s
13. R. Frijns Andretti Formula E + 36,826 s
14. A. Carroll Panasonic Jaguar Racing + 36,972 s
15. A. da Costa Andretti Formula E + 39,720 s
16. N. Piquet NextEV NIO + 46,751 s
17. O. Turvey NextEV NIO 49,116 s
18. M. Engel Venturi Formula E 1:33,530 s
19. L. Duval Faraday Future Dragon Racing + 3 kola
20. N. Prost Renault e.dams nedokončil

Sestřih 2. ePrix Montréalu