Energica rozšiřuje své zastoupení po světě

V říjnu 2021 generální ředitel Energica Motor Company Liva Cevolini řekl, že značka se zaměřuje na expanzi na nové trhy. Pokud si vzpomínáte, bylo to asi měsíc poté, co americká společnost Ideanomics pro technologie elektrických vozidel koupila 70procentní kontrolní podíl ve společnosti Energica. V té době Cevolini mluvil o motorkách – ale v zákulisí se toho dělo také víc.

Do března 2022 společnost Energica představila svou nejnovější divizi Energica Inside. V souladu s technologickým deštníkem elektrických vozidel Ideanomics, pod kterým se nyní Energica skrývá, je účelem EI poskytovat elektrická řešení dalším výrobcům. Jak řekl Cevolini, nejde o automobilová řešení – ta se dějí sama o sobě. Zároveň se tato technologie neomezuje ani na dvoukolová motorová vozidla. Již před uzavřením dohody Ideanomics společnost Energica tech poháněla lodě prostřednictvím partnerství se společností Sealence.

Rychlý posun vpřed do prosince 2022 a motocykly Energica jsou nyní připraveny k uvedení do prodeje na dvou nových trzích a zahájení kalendářního roku 2023. Jak v Japonsku, tak na trzích Austrálie/Nového Zélandu začnou stroje Energica proudit distribučními kanály každé země.

„Japonsko je pro nás klíčovým trhem. Přítomnost společnosti Energica v Japonsku byla zpečetěna v srpnu na osmihodinovém okruhu Suzuka, kde byly naše motocykly oceněny za svůj výkon během četných testovacích kol tohoto prestižního a světově proslulého vytrvalostního závodu. Naše partnerství s Společnost Estar & Co., Ltd. v lednu 2020 také zlepšila naše úsilí při rozvoji naší asijsko-pacifické sítě,“ uvedla v prohlášení generální ředitelka Energica Motor Company Liva Cevolini.

Prodej motocyklů v Japonsku i Austrálii/Novém Zélandu roste. Podle údajů společnosti Ideanomics se v roce 2021 v Japonsku prodalo přes 83 000 motocyklů nad 250 ccm a více než 100 000 v Austrálii a na Novém Zélandu (dohromady).

Přidejte k tomu fakt, že celkový počet aktuálně registrovaných motocyklů v Japonsku je více než 10 milionů, plus nárůst celkové poptávky a infrastruktury po elektrických vozidlech, a není těžké pochopit, proč Energica a Ideanomics mají o toto načasování zájem. Přestože neuvádí přesná čísla, Energica uvádí, že v roce 2022 prodala meziročně o 78 procent více motocyklů ve srovnání se stejným obdobím roku 2021, k prosinci.