Esport jako náhrada za zrušené reálné závody? Vyloučené to není

Svět virtuálního závodění postupně roste na své popularitě. Jednotlivé firmy investují do technologií a sponzoringu závratné částky. Zájem o tuto novou kategorii světového závodění tak rozhodně je.

V současnosti můžeme vidět, jak IT technologie a herní průmysl doslova válcují svět. To samé začíná pomalu platit i v motorsportu, jelikož mnoho závodních jezdců využívá simulátory, které jim pomáhají v přípravě.

Výhodou esportu je především cenový rozdíl, jelikož si simulátor může pořídit domu téměř každý. I když se zdá, že se jedná “pouze” o hraní na počítači, opak je pravdou. I samotné závodní týmy využívají simulátory pro různé testování. Mohlo by virtuální závodění zastoupit to pravé? Podobnosti se světem opravdových závodů jsou zcela zřejmé.

„Začíná to naučením se tratě a jejich limitů, pak se začíná pracovat na nastavení vozu, kde se dá nastavit cokoliv. Od tlaků v pneumatikách, křídla, až po zavěšení. Každá část auta je v tomhle směru důležitá a musí dohromady sedět v harmonii,” říká esportový závodník Martin Štefanko.

„Poté se čas věnuje strategii. Jaké použít mapování/výkon motoru, kolik paliva použít, na jakých pneumatikách jet, kolik vydrží, jakou jet strategii, zkoušet alternativní možnosti.”

Je možné, že by se odložené či zrušené závody kvůli koronavirusu odjeli virtuálně? Jezdci formule E si i před časem zazávodili proti fanouškům a esportovým závodníkům, ale jednoduché to rozhodně neměli. I když by to hodně týmů pravděpodobně odmítlo, mohlo by to být zajímavé zpestření.

„Doufejme, že ne. Obě odvětví by měla zůstat, jaká jsou, ačkoliv jsem fanouškem jezdců, týmů a organizací, které se v esportu angažují a pomáhá nám růst, tak oboje má své kouzlo,” dodává Štefanko.