Extreme E představilo kalendář a barevné kombinace vozů

Elektrická série Extreme E se postupně odhaluje. Úvodní sezona začne 20 března v Saudské Arábii.

Kalendář čítá pět závodů. Kromě Saudské Arábie se pojede také v Senegalu, Grónsku, Brazílii. Velké finále nastane v Argentině 11-12. prosince.

Zakladatelem celého projektu je, podobně jako u formule e, Alejandro Agag.

„Naše virtuální prezentace byla neuvěřitelným formátem pro odhalení našeho kalendáře sezony 1 a týmových vozů, ale zároveň zdokonalením našich schopností virtuálního zážitku.

Náš tým pracoval v zákulisí opravdu tvrdě a navzdory pandemii a výzvám, které nastaly, jsme na cestě k našemu prvnímu závodu v březnu 2021. Série získala obrovskou dynamiku díky ne méně než dvěma mistrům světa formule 1, kteří se přihlásili se svými vlastními týmy spolu s dalšími velmocemi ve světě motoristického sportu.

S potěšením potvrzujeme, že argentinská Patagonie se objeví v našem kalendáři sezony 1 a určitě to pro týmy i diváky vytvoří neuvěřitelný závodní zážitek. Samozřejmě však existuje mnohem vážnější důvod, proč se Extreme E rozhodlo navštívit Tierra del Fuego. Ledový ústup je jedním z devastujících účinků globální klimatické krize, a pokud nebudeme jednat nyní, tato neuvěřitelná místa již nebudou existovat.”

Své designy postupně odhalily stáje, které se zúčastní první sezony. Fanoušci tak mohli vidět barevné kombinace týmů Abt, X44, Veloce, Andretti United, Techeetah, Ganassi, HWA, QEV a Rosberg Xtreme Racing. Poslední jmenovaný ale vzhled od prvního představení minulý týden nezměnil.

U prezentace svého týmu X44 byl i samotný šestinásobný mistr světa formule 1 Lewis Hamilton.

„Poskytování příležitostí lidem z různorodějšího prostředí je přirozeně prioritou. V pozadí probíhá hodně práce k tomu, aby to vzniklo. Nedokáže to okamžitě narovnat motoristický průmysl. Je to zkrátka proces, který se bude postupně vyvíjet,” řekl Brit

Nechyběl ani Abt, který normálně startuje s vozy Audi, tentokrát ale bude mít podporu automobilky Cupra. Podobně jako v plánovaném ETCR, tak i zde by měl za volant usednout dvojnásobný šampion DTM Mattias Ekstrom. Švéd působil mnoho let právě u Abta v německém šampionátu.