FedEx testuje autonomní doručování v Americe

FedEx minulý týden zahájil novou iniciativu, která bude testovat autonomní kamionové trasy mezi Dallasem a Houstonem.

Společnost FedEx uvedla, že spolupracuje s Aurorou, vývojářem autonomních technologií, a PACCAR, výrobcem středně těžkých a těžkých vozidel, na spuštění testovacího programu, jehož pilot začal ve středu.

Podle společnosti FedEx budou společnosti používat technologii autonomního řízení společnosti Aurora v platformě PACCAR Autonomous Vehicle Platform v rámci přepravních operací FedEx.

Společnost FedEx uvedla, že kamiony absolvují okružní trasy několikrát týdně. Zatímco budou jezdit autonomně, kamiony budou mít pro jistotu záložní ovladač.

Iniciativa, o níž FedEx řekl, že je „první dohodou svého druhu“, bude fungovat tak, aby urychlila vývoj a rozšířený vývoj technologie autonomního řízení způsobem, který je bezpečný a promyšlený.

„Jedná se o vzrušující spolupráci, která bude první v oboru a která povede ke zlepšení logistického průmyslu prostřednictvím bezpečnější a efektivnější přepravy zboží, a jsme rádi, že na tomto úsilí spolupracujeme s dalšími vedoucími odvětvími-Aurora a PACCAR,” Rebecca Yeung, viceprezidentka uvedl prezident pokročilých technologií a inovací ve společnosti FedEx Corporation.

Sterling Anderson, hlavní produktový ředitel společnosti Aurora, uvedl, že toto partnerství pomůže zajistit „soudržný a integrovaný produkt a službu“.

„Jako lídři v našich příslušných oborech máme kritické a jedinečné pohledy na to, jak vyvinout a nasadit bezpečná řešení s vlastním pohonem nákladních vozidel pro toto odvětví,” uvedl Anderson v prohlášení.

„Tato spolupráce umožňuje vytvoření soudržného a integrovaného produktu a služby.” Věříme, že neexistuje žádný jiný důvěryhodný způsob, jak dodat tuto komplexní a hodnotnou technologii v měřítku, “dodal.

Někteří zákonodárci na Capitol Hill se snažili prosadit federální legislativu, která by regulovala samořiditelná auta počátkem tohoto roku, ale tyto snahy byly nakonec zbrzděny, protože Kongres přesunul své zaměření na jiné problémy uprostřed pandemie.

Absence federálních směrnic o autonomních vozidlech však ponechává státům otevřené dveře k přijetí vlastních předpisů, což by mohlo situaci ještě více zkomplikovat.