Felipe Massa nepatří do starého železa, dejte mu čas

Felipe Massa, formule E, eformule
Navzdory malému bodovému přínosu a velkým letošním očekáváním, má Felipe Massa v týmu Venturi velkou podporu.

Felipe Massa je jedním z pěti pilotů, kteří letos ve formuli E zatím jen paběrkují. Bývalý pilot Ferrari a Williamsu F1 v každém z předešlých tří závodů o naději na bodový zisk přišel z rozdílných důvodů.

V Rijádu jej přibrzdili penalizace, v Marrákeši zase technické problémy a v Santiagu kolize s Oliverem Rowlandem z Nissanu. I to ukazuje, že ne vždy za to mohl přímo velezkušený Massa.

„Nikdy byste neměli Felipeho podceňovat. Už jen proto, čím si v kariéře prošel,“ tvrdí šéfka týmu Venturi Susie Wolffová. „On je tím, kdo ví, co je potřeba k tomu stát se úspěšným závodníkem. Tady je to naprosto odlišný formát a chvíli zabere, než si zvyknete.

ČTĚTE TAKÉ: Albon: Zkušenosti z formule E mi pomohou adaptovat se v F1

Je to jednodenní záležitost, není tu prostor na chybu. Startuje se ráno, a než se zjistíte, kde byl problém, závod je u konce. Zkrátka nemáte prostor diskutovat o všem, co se děje mezi sekcemi. Pro nováčky je to obrovská výzva a chvíli jim trvá, než zrychlí.“

Problémy ovšem neprovázely jen Massu. Ani týmový kolega Edoardo Mortara neprožíval povedený vstup do sezony. V Mexiku se ale všechno obrátilo k lepšímu. Mortara i v důsledku šťastných okolností v posledním kole vystoupal na pódium, Massa skončil osmý.

„V prvních dvou závodech jsem měl velké technické problémy. Nedokázali jsme bodovat s oběma vozy. V posledním závodě se to přiklonilo na naší stranu. Měli jsme v kvalifikaci dvě – respektive s HWA tři – auta v top desítce. To značí, že auto začíná být konkurenceschopné,“ popisoval po Mexiku Felipe Massa.

Marciello v Římě zaskočí za absentujícího Nasra