Ferrari má jasno – Tesla způsobila revoluci

Ferrari a Tesla nemají mnoho společného kromě skutečnosti, že vyrábějí rychlá vozidla – i když k tomu docházejí velmi odlišnými způsoby.

Ferrari se zavázalo, že do roku 2030 budou elektromobily tvořit 40 procent jeho prodejů, což znamená, že Maranello se může od Tesly něco naučit. Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna se neštítí přiznat, že italská společnost založená v roce 1939 se má od 20 let starého startupu EV skutečně hodně co učit.

V rozhovoru pro Bloomberg Vigna pochválil Teslu a připsal jí zásluhy za zrychlující se změny v automobilovém průmyslu, kterému dominuje spalovací motor. Na otázku, co se Ferrari od Tesly dozvědělo, výkonný ředitel řekl, že velký přínos, který Tesla automobilovému průmyslu přinesla, byl „budíček“.

„Věci se stávaly příliš pomalu. Tesla otřásla průmyslem a urychlila procesy a rozhodnutí. Byli rychlejší a agilnější.”

Vigna však nevidí Teslu jako soupeře, i když říká, že vzpínající se kůň je na dobré cestě k odhalení svého prvního plně elektrického vozidla v roce 2025, než jej uvede na trh v roce 2026.

„Pro mě je to funkční auto. chtěl jít z jednoho bodu do druhého,“ odpověděl na otázku, jak uvažuje o Tesle.

„Ferrari na druhé straně vyrábí emocionální auta, která vám poskytnou jedinečný zážitek z jízdy,“ poznamenal Vigna.

Někdo by mohl namítnout, že dávno překonaný Tesla Roadster druhé generace s proklamovaným výbušným výkonem by mohl být některými považován za konkurenta Ferrari, ale to je předčasné hodnocení vzhledem k tomu, že ani Ferrari EV ani Tesla Roadster nejsou k dispozici.

Generální ředitel Ferrari také odmítl tvrzení, že Ferrari bylo pomalejší, pokud jde o elektrifikaci, než někteří konkurenti.

„To není pravda. Jen si myslím, že společnost jako my nemůže klientům vnucovat žádnou volbu, a proto budeme nabízet kombinaci technologií tak dlouho, jak to bude možné,” řekl Vigna s tím, že mix znamená ICE, hybridní a plně elektrické modely.

Ferrari v současné době vyrábí dva elektrifikované modely, SF90 a 296 plug-in hybridy dostupné v provedení kupé a kabriolet.

Poznamenal, že elektrifikace je pro Ferrari novým způsobem, jak poskytnout svým zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy, a dodal, že pohonné jednotky EV společnosti poskytnou zákazníkům „stejné vzrušení ze spalovacích motorů“. Podle Vigny je klíčem „jak vytěžit z používání této technologie ty nejlepší emoce a dát klientům něco jedinečného“.