Ferrari tvrdí, že od roku 2026 bude produkovat 5% elektrických vozů

Přechod k plně elektrickým vozidlům je vážný, dokonce Ferrari, jeden z nejvěrnějších zastánců spalovacího motoru, rekonstruuje svůj historický výrobní závod v Maranellu, aby mohl vyrábět auta na baterie.

Generální ředitel výrobce sportovních vozů Benedetto Vigna během akce Capital Markets Day prezentoval dlouho očekávanou strategii, jak značku elektrifikovat. Společnost uvedla, že investuje přibližně 4,4 miliardy EUR do vývoje plně elektrických vozů a plug-in hybridů, které budou do roku 2026 tvořit 60 % její řady. Do roku 2030 bude 40 % modelů Ferrari čistě elektrických, 40 % hybridy a 20 % ICE.

Automobilka přestaví Maranello na výrobu elektromobilů a montáž bateriových modulů, přičemž první plně elektrické Ferrari by se mělo dostat do showroomů za tři roky.

Lepší pozdě než nikdy, ale pravdou je, že někteří rivalové Ferrari jsou v elektrifikaci hodně napřed. Porsche Taycan EV je k dispozici od roku 2019 a loni dokázalo překonat prodej legendární 911, zatímco Rimac Automobili dokázal, že dokáže s Neverou postavit rekordní elektrický hypercar.

Ferrari však touží dohnat ho. Společnost říká, že její první elektromobil bude skutečné Ferrari, které využije své závodní zkušenosti a vynikne ve všech dimenzích: hustota výkonu motoru, hmotnost, zvuk a jízdní emoce. Klíčovou výhodou Ferrari je, že bude vyrábět elektromotory, měniče a bateriové moduly na nové montážní lince v Maranellu.

„Dalším klíčovým odlišujícím prvkem pro elektromobily Ferrari bude způsob, jakým budou bateriové články – které budou zakoupeny pro zajištění nejvyšší kvality a nejnovější technologie – smontovány v Maranellu. Ručně vyrobené bateriové moduly budou integrovány do podvozku automobilů v proces zaměřený na snížení hmotnosti vozidla, zvýšení výkonu a vytvoření jedinečného zážitku z jízdy, jaký může nabídnout pouze Ferrari.”

Ferrari také slíbilo, že jeho investice do EV nepůjdou na úkor ziskovosti. Společnost předpovídá upravený EBITDA v roce 2026 až 2,7 miliardy EUR, což je nárůst z přibližně 1,5 miliardy EUR v loňském roce, a cílí na složené roční tempo růstu 9 %.

Část tohoto zisku ponesou superauta společnosti, která zůstanou do značné míry poháněna benzinem. To zahrnuje SUV Purosangue, které má debutovat v září, po kterém je podle šéfa prodeje Enrica Galliera velká raná poptávka. První SUV společnosti bude uvedeno na trh s atmosférickým motorem V12, později bude následovat hybridní V8.

Purosangue bude prvním z 15 nových vozů, které Ferrari uvede na trh v letech 2023 až 2025, včetně vůbec prvního zcela elektrického modelu značky.